سال اول دوشنبه 26 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

مشروح اخبار فرهنگ و هنر

اردوی کتابخوانی عشایر فارس.

نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر فارس» در شهرستان آباده برگزار شد

یک روز پرنشاط با یارمهربان برای بچه های ایل شهرستان آباده در اردوی کتابخوانی عشایر فارس.نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» در منطقه ییلاقی کمینگاه دهستان خسرووشیرین شهرستان آباده برگزار شد تا کودکان ایل یک روز پرنشاط را با یارمهربان بگذرانند.

یک سال قبل

نخستین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر فارس» در شهرستان آباده برگزار شد
  • معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس ; زیرساخت‌های سینمایی فارس شتابان در حال توسعه است

    معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه آیین افتتاحیه هفته فیلم هنر و تجربه شیراز گفت: زیرساخت‌های سینمایی فارس با شتاب در حال توسعه و گسترش است و تا پایان سال ۱۴ سالن سینما آماده بهره‌برداری می‌شود.

    یک سال قبل
  • با حضور استاندار،مدیرت شهری و مدیر کل ارشاد فارس ;

    امضای تفاهم نامه بازسازی و مقاوم سازی کتابخانه و تالار ابوریحان ظرف یکسال آینده

    یک سال قبل
  • سی و هشتمین برنامه شب شعر عاشورا ;

    سی و هشتمین برنامه شب شعر عاشورا با قرائت قرآن کریم و حدیث کساء و محوریت امام حسن مجتبی(ع) در شیراز برگزار شد.

    یک سال قبل
  • بهره برداری از ۱۷ پروژه گردشگری استان فارس همزمان با هفته بزرگداشت دولت

    به گزارش آتیه مردم، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس امروز، اول شهریورماه گفت:‌ همزمان با هفته بزرگداشت دولت ۱۷ پروژه گردشگری در استان فارس به بهره‌برداری خواهند رسید.

    یک سال قبل
  • پروژه کتابخانه‌سازی فارس بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: فارس ۳۳ پروژه کتابخانه‌ای فعال دارد که از این شمار ۱۲ مورد آن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

    یک سال قبل
  • پیگیری تامین اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در سفر هیات دولت

    استاندار فارس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی فارس از پیگیری تامین اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در سفر هیات دولت خبر داد و گفت: تهیه نقشه و تعیین پیمانکار باید طبق زمانبندی ارائه شده صورت گیرد.

    یک سال قبل
  • تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس میزبان سی و هشتمین آیین شب شعر عاشورای شیراز در اول و دوم شهریورماه جاری خواهد شد.

    دبیران علمی و ادبی ستاد شب شعر عاشورا ضمن تشریح برنامه های دوره سی و هفتم، از مردم شیراز دعوت کردند با حضور در مراسم از سفره روضه حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام و تکریم کریم اهل بیت، حضرت ابامحمد امام حسن مجتبی علیه السلام بهره مند شوند.

    یک سال قبل
  • یازده فیلم به همراه کارگاه‌های تخصصی

    موسوی نژادیان در نشست ستاد هماهنگی این جشنواره با بیان اینکه فیلم های گروه هنر و تجربه از آثار ارزشمند نوآور در سینما محسوب می شوند که پژوهش و اکتشاف در آنها، رکن و محور اساسی است.این نوع فیلم ها مخاطب خاصی دارند و نمایش این فیلم ها به بهانه های مختلف می تواند در تقویت و ارتقای این نوع سینمای ارزشی تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه فیلم های گروه هنر و تجربه ظرفیت بالای دیده شدن را در شهرهای مختلف دارند، اظهار کرد: با هدف نمایش این آثار ارزشمند، هفته فیلم هنر و تجربه در شیراز برگزار می شود.
موسوی نژادیان، با اعلام اینکه شهر شیراز در روزهای چهارم تا هفتم شهریورماه جاری میزبان فیلم سازان و فعالین در این حوزه خواهد بود، افزود: در قالب این برنامه فیلم های صحنه آخر، دوار، حرف آخر، مهاجران ، پسر انسان، ایمو، مشق امشب، مقیمان ناکجا، کاپیتان من ، فلینی هرگز پایان نمی یابد و پیتر سلرز به نمایش خواهند آمد. او با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی در روز چهارم شهریور با نمایش صحنه آخر در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای این هفته برگزاری چهار کارگاه تخصصی در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه هنرمندان توانایی در استان فارس منشاء ساخت آثار هنری ارزشمند بودند افزود: وظیفه ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد زمینه برگزاری چنین رویدادهایی است ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و قطعا حضور شما هنرمندان عزیز و استفاده شما از این محافل باعث دلگرمی است. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس ادامه داد: بسیار خرسند هستیم که اولین هفته فیلم هنر و تجربه در استان فارس برگزار می‌شود. این موقعیت‌ها فرصت مغتنمی است که تجربیات اشتراک‌گذاری شود و قطعا حضور در کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی به اندازه چندین واحد دانشگاهی ارزش دارد منجر به یادگیری مباحثی می‌شود که شاید در جای دیگری حتی در کلاس دانشگاه نشود این تجربیات را به دست آورد. وی با اعلام اینکه سینما فرهنگ شیراز، برای برگزاری این هفته در نظر گرفته شده است، از اعطای گواهی حضور در کلاس های آموزشی خبر داد و گفت: هفته فیلم هنر و تجربه به همت گروه سینمای هنر و تجربه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویا نمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با مشارکت و همراهی انجمن سینمای جوانان استان، خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی فارس، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز ، مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور و مجموعه سینما فرهنگ برگزار می شود. موسوی نژادیان با اعلام اینکه کارگاه های انتقال تجربه با حضور احمدرضا درویش، تصویربرداری و نورپردازی خلاقانه با حضور هاشم مرادی، مستند علمی با حضور سیاوش صفاریان‌پور و انتقال تجربه معنا و فرم با حضور علی رویین تن برگزار می شود. لازم به ذکر است ساعت 16 روز چهار شهریور 1402 مراسم افتتاحیه با حضور سخنرانی مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مدیرکل ارشاد فارس و مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار می گردد.

    یک سال قبل
  • پروژه گنیجنه امن اشیاء تاریخی و موزه منطقه‌ای فارس برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است

    سید مؤید محسن نژاد روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار فارس از پروژه باغ‌موزه مشاهیر فارس بیان کرد: در صورت تخصیص این اعتبار موزه منطقه‌ای فارس و گنجینه امن اشیاء تاریخی پروژه طی سه سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

    یک سال قبل