سال اول چهارشنبه 02 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

دوشنبه 17 مهر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

نشست خبری استاندار با رسانه ها:

تشریح برنامه های دومین سفر ریاست جهموری به فارس

استاندار فارس گفت: آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهایاستانی پنجشنبه ۲۰ مهرماه به فارس سفر می کنند.

به گزارش ادراه کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادیایمانیه، روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح دومین سفر استانی رئیس جمهور بهفارس افزود: سفر رئیس جمهور ابتدا بنا بود بعد از ظهر چهارشنبه آغاز شود که بنا بهدلایلی آغاز سفر به صبح پنجشنبه موکول شد.

 

وی ادامه داد: پنجشنبه بعد از ظهر دیدار مردمی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و دیدارمردمی در شهرستان رستم نیز صبح جمعه انجام خواهد شد.

 

اواظهار کرد: از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور برگزاری بزرگداشت حافظ است کهاین برنامه نیز پنجشنبه شب برگزار می شود.

 

استاندار فارس گفت: افتتاح آزادراه شیرازاصفهان، دیدار با دانشجویان، شورایاداری، شورای برنامه ریزی و دیدار با سرمایه گذاران و نشست خبری با خبرنگاران ازمهمترین برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس خواهد بود.

 

وی اذعان داشت: ۶ قطعه از آزادراه هشت قطعه ای شیرازاصفهان نیز همزمان باسفر رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

 

او اظهار کرد: علاوه بر اجرا و نصب تمام علائم و تابلوها، ۲ پاسگاه پلیس نیز پیش بینیشده اما از مردم انتظار داریم که نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگیو رعایت اصول ایمنی اقدام کنند تا شاهد وقوع حادثه ای در این محور نباشیم.

 

استاندار فارس گفت: رانندگان پس از عبور از ۶ قطعه وارد قطعه هفت می شوند کهاین قطعه ۱۳ کیلومتری هنوز به طور کامل آماده نیست و عرض آن نیز نسبت به ۶قطعه نخست کمتر است اما خط کشی های آن انجام شده و انتظار است مردم در اینقطعه که حضور پلیس نیز پررنگ تر خواهد بود با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

 

ایمانیه افزود: پس از پایاه قطعه هفت، رانندگان وارد جاده شیرازسپیدان می شوندکه در آن نقطه یک دوربرگردان به سمت شیراز نیز اجرا شده که به تردد روان خودروهاکمک می کند.

 

وی ادامه داد: برای کاهش ترافیک پلیس کمک خواهد کرد که همانند آزادراه تهرانشمال مسیر را روزها و ساعت هایی که ترافیک بسیار سنگین می شود یکطرفه شود.

 

او افزود: در خیابان جمهوری در شمال گویم نیز بنا شد که از توقف و پارک خودروهاجلوگیری شود تا مسیر برای تردد خودروها کاملا باز باشد.

 

استاندار فارس اضافه کرد: جاده‌ای نیز در غرب صدرا از بلوار کتاب تا غرب گویم باکمک شهرداری شیراز و اداره کل راهداری استان اجرا شده که برای تسهیل در ورودی وخروجی به آزادراه مورد استفاده در قرار می گیرد.

 

افتتاح رسمی از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز

ایمانیه، یکی از دیگر پروژه های آماده افتتاح را خط دوم انتقال آب سد درودزن دانستو گفت: این پروژه نیز با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی به بهره برداری خواهدرسید.

 

او اظهار کرد: همزمان افتتاح شبکه فاضلاب شهرستان آباده به شکل ویدئو کنفرانسیرا نیز خواهیم داشت و همچنین ویدیویی از مراحل اجرای خط انتقال آب خلیج فارسبه سمت شمال فارس در حضور رئیس جمهور نمایش داده خواهد شد.

 

وی گفت: همچنین در این سفر از رئیس جمهور خواهش خواهیم کرد که کلنگ قطعههشت آزادراه شیرازاصفهان یا قطعه نخست آزادراه شیرازبوشهر که مصوبه دولتآن گرفته شده توسط وزرای راه و شهرسازی و دفاع که قرار است در ساخت آنمشارکت داشته باشند به زمین زده شود.

 

استاندار فارس گفت: در سفر دوم رییس جمهور به استان بوشهر موافقت شد کهوزارت نفت یک هزار میلیارد تومان به این پروژه کمک کند؛ خواهش کردیم که درمصوبات سفر به فارس هم مصوب شود یک هزار میلیارد تومان نیز به این پروژهاختصاص داده شود تا ما نیز از سمت فارس عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

 

ایمانیه، در خصوص پروژه راه آهن شیرازاهواز هم گفت: این پروژه در بودجه امسالپیگیری شد و طراحی آن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمد که یک ماده ۲۳ و تامین اعتبار اولیهمی خواهد که در دیدار اخیر با معاون اول رئیس جمهور وی موافقت کرد که ماده ۲۳ وهزینه اولیه این پروژه نیز در این سفر گنجانده شود.

 

وی گفت: در حوزه راه در سفر رئیس جمهور شاهد افتتاح ۹۷ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۷کیلومتر بزرگراه جهرملاربندرعباس، هشت کیلومتر بزرگراه قدیم فساداراب،پنج کیلومتر بزرگراه مرودشتدرودزن، ۱۹ کیلومتر بزرگراه فساداراب، ۱۹ کیلومتربزرگراه نی ریزقطرویه و ۱۰ کیلومتر بزرگراه  لاربستک خواهیم بود.

 

ایمانیه اضافه کرد: از یکهزار روستای درگیر تنش و کم آبی فارس، تاکنون مشکل ۲۰۰روستا حل شده و ۷۰۰ روستای دیگر استان نیز طی قرارداد انجام شده میان آبفا، بسیج وقرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مدار رفع تنش آبی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر قطعات آزادراهی، افتتاح پروژه‌های مختلفدر بخش‌های راه‌سازی، مسکن، آبرسانی، بهداشت، درمان و خدمات شهری، پیشرفتپروژه خط ریلی شیراز بوشهر، افتتاح پروژه‌های بزرگراهی، آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزارواحد نهضت ملی مسکن که جایگاه فارس را جزو استان‌های برتر کشور قرار داده،بهره‌برداری از ورزشگاه شهید سلیمانی در هفته آینده در خلال دومین سفر هیأت دولتسیزدهم به استان فارس، افتتاح و اجرایی شدن چندین مرکز درمانی و بیمارستان ازجمله بیمارستان فسا و مصیری از جمله دیگر پروژه‌هایی بود که ایمانیه به آنها اشارهکرد و آماده حضور رئیس جمهور خواهند بود.

ایمانیه همچنین به جشن احیای ۳۰۰ واحد کارخانه، کلنگ‌زنی خط چهار متروی شیراز باحضور وزیر کشور که با اتصال خط یک و دو به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) ظرفیت معنوی شیراز را ارتقا می‌دهد،اشاره و از راه اندازی بازار پروتئین شیراز، جذباعتبارات برای تداوم پیشرفت تالار بزرگ شیراز به عنوان پروژه‌ای مهم و فرهنگی، جهادآبرسانی به شهر و روستاهای مختلف و تکمیل خط دوم سد درودزن، بهره‌برداری ازشبکه فاضلاب شهر کازرون و شبکه فاضلاب آباده خبر داد.

ایمانیه شرکت در شورای اداری، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از کارخانهآی‌تی‌آی را از دیگر برنامه‌های حضور دو روزه رئیس جمهور در فارس اعلام کرد.

استاندار فارس یادآور شد: در این سفر توافقنامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری با اشتغال ۲۷ هزار نفر منعقد خواهد شد.

او عنوان کرد: تاکنون ۲۸ هزار میلیار تومان مصوبه برای سفر دوم ریاست جمهوری بهفارس پیش‌بینی شده ۴ برابر میزان مصوبات سفر نخست ایشان است.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها