سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

چهارشنبه 12 مهر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف این استان آغاز خواهد شد.

محمود رضا طالبان، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: علاوه براین همزمان عملیات آماده سازی یک هزار و ۲۷۸ هکتار از زمین‌های طرح نهضت ملیمسکن در قالب ۲۸ سایت نیز آغاز می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ایناستان آغاز شد که هم اینک بین ۱۰ تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: همنچنین در سفر هفته آینده رئیس جمهور وهیات دولت به فارس همزمان با پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، ۱۱۹ کیلومتر راه در حوزهراه و شهرسازی فارس و لارستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: از مجموع ١۵۴ هزار نفر متقاضی این طرح تقاضای ۱۵۰ هزار نفر به تاییدنهایی رسیده و برای ٩٢ هزار نفر نیز زمین تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: تاکنون ۵٢ هزار پروانه ساخت مسکن ملیصادر شده، عملیات ساخت ۴۵ هزار واحد آغاز شده و ٧٢ هزار نفر از متقاضیان مبلغ۴٠٠ میلیون ریال اولیه را پرداخت کرده‌اند.

طالبان، با اشاره به تامین چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملیمسکن در این استان گفت: در دولت قبل در مجموع ۴٩۵ هکتار زمین در استان برایاجرای طرح های مسکن اختصاص یافته بود در حالی که در دولت سیزدهم از ابتدایآغاز طرح اجرای نهضمت ملی مسکن تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شدهاست.

وی افزود: ٢ هزارو ٢٠٠ هکتار از زمین های مذکور در قالب توافق با مالکان بخشخصوصی و دولتی تامین شده و استان فارس هم در بحث تامین زمین و هم توافق بامالکان برای تامین زمین در کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: عمده کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن استان مربوط به شهرشیراز برای ۵۰ هزار متقاضی و در شهرهای استهبان و زرقان نیز به کدام برای یک هزازمتقاضی است.

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: در کلان شهرهای کشور عمده مسکن ملی به شهرهایجدید سوق داده شده که شیراز فقط یک شهر جدید یعنی صدرا را دارد در حالی کهبرخی کلانشهرهای کشور در ٢ یا سه شهر جدید طرح نهضت ملی مسکن خود را اجرامی کنند.

طالبان افزود: در شیراز علاوه بر صدرا سایت های کمیل آباد برای حدود پنج هزار نفر،اکبرآباد چهار هزار نفر و در سلطان آباد برای یک هزار نفر زمین تامین شده است.

وی اظهار کرد: به جز در شیراز، جهرم، استهبان، مرودشت، فسا و کازرون که به دلیلکمبود زمین واحدهای مسکونی در چهار طبقه اجرا می‌شود در سایر شهرها اینواحدها به شکل یک و ٢ طبقه اجرا خواهد شد.

او افزود: در بحث اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت در استان نیز تاکنون یک هزارو ۴۰ قطعه زمین در نظر گرفته شده و ۶۸۵ قطعه به واجدین شرایط دارای سه فرزندواگذار شده است.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها