سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

چهارشنبه 12 مهر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در نشست مشترک کميته امداد امام (ره) و بنياد مسکن :

نقشه راه برای تامین مسکن مددجویان ، ایتام و خانوارهای دارای معلول به روشنی ترسیم شده است

سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در نشستی با مديرکل کميتهامداد امام (ره) استان فارس و معاونین در راستاي اجراي تفاهم نامه ساخت منزلمسکوني براي خانواده اي تحت پوشش و محرومين گفت : نقشه راه برای تامین مسکنمددجویان ، ایتام  و خانوارهای دارای معلول به روشنی ترسیم شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، دکتر حمیدی دراین نشست که باحضور مرتضی موصلي مديرکل کميته امداد امام (ره) استان فارس و معاونين در سالنجلسات اداره کل برگزار گرديد تامین مسکن مددجویان و افراد تحت پوشش را یکاولویت برای بنیاد مسکن دانست و گفت : بسیاری از این واحد های مسکونی در قالبتفاهم نامه یا طرح نهضت ملی مسکن قابل تامین است .

وی ، با بیان اینکه تولید مسکن مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی در فصلکاری امسال   در اولویت پیگیری مدیران شهرستانی هم  قرار می گیرد  افزود: فرصتپالایش پرونده‌های مددجویان و اعلام نیازمندی آنها باید در مهلت تعیین شده، انجامشود تا ما بتوانیم از فرصت موجود برای برنامه ریزی بیشتر بهره گیری کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : اصلی‌ترین تاکید ما در سال‌جاریپیگیری ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان است که با قول مساعدمسوولان  کمیته امداد قرار است مددجویان روستایی فاقد مسکن در سال‌های پیشرو به صورت صد درصد صاحب مسکن شوند.

  حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرحنهضت ملی مسکن در این استان یاد آور شد : شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده دراین حوزه افزایش یافت. بسیاری از مددجویان در این قالب هم م یتوانند صاحبمسکن شوند.

  مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس   با بیان اینکه طرح های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰شهر استان فارس اجرایی شده است اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح هادر ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازیفارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

حمیدی با بیان اینکه 202 هزار و 720 متقاضی در طرح های نهضت ملی مسکن استانفارس نام نویسی کرده اند، افزود: ۳۷ هزار و 158 متقاضی در محدوده شهرستانلارستان و 165 هزار و 562 متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تا کنوننام نویسی کرده اند.

او ادامه داد: برای 20 هزار و 566 متقاضی تا کنون پروژه و زمین مناسب اختصاصیافته و طرح های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است، هفتهزار و 315 متقاضی در بانک های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافتتسهیلات برای آنان فراهم شده است.

مرتضی موصلي مديرکل کميته امداد امام (ره) استان فارس هم در این نشست با تقدیراز خدمات بنیاد مسکن گزارشی از شمار مددجویان فاقد مسکن ارائه داد و گفت : درپنج‌ماهه نخست امسال ۵۶۵ خانواده از مددجویان استان با مشارکت خیرین و دریافتتسهیلات بلاعوض این نهاد صاحب‌خانه شدند.

موصلی ، از ارائه یک هزار و ۱۱۷ مورد خدمت عمرانی شامل تعمیر، احداث، خریدمسکن و احداث فضای جانبی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در پنج‌ماههنخست امسال خبر داد.

او افزود: در پنج‌ماهه نخست امسال برای ۵۶۵ خانواده از مددجویان با مشارکتخیرین، کمک‌های بلاعوض کمیته امداد فارس و دریافت تسهیلات همچنین تفاهم‌نامهبا سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، واحد مسکونی احداث و خریداری شده است.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها