سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

جمعه 07 مهر 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

مدیرکل صمت فارس اعلام کرد:

۱۵ پروژه صنعتی در سفر هیئت دولت به فارس به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل صنعت، معدن  و تجارت استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ پروژه صنعتیبا سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۵۲ نفر درسفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان خبر داد.

 

حميدرضا ايزدي بعد از ظهر چهارشنبه ۵ مهرماه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدفارس كه با حضور دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید برگزار شد، گفت: صبحامروز با حضور دکتر علیخانی،  ۵ بنگاه اقتصادی مورد بازدید قرار گرفت.

 

وی با تشریح ویژگی‌های بارز و بالقوه استان فارس در این جلسه، بیان کرد: فارس داراي١٢٢ هزار كيلومتر مساحت و نزديك به ۵.۵ ميليون نفر جمعيت و  ٣٧ شهرستان است.

 

مدیرکل صنعت، معدن  و تجارت استان فارس همچنین وجود يك پايانه صادراتي،نمايشگاه بين‌المللي، ٧ فرودگاه و ... را ظرفیت‌های مهم این استان ذکر و اعلام کرد: فارس در بخش صنعت داراي ۵۱۵۸ جواز تاسيس است و در این باره دارای رتبه نخستکشور است.

 

ایزدی با اشاره به صدور ۴۰۷۱ فقره پروانه بهره‌برداری در فارس نیز تصریح کرد: اگرچهفارس هم‌اینک راه صنعتي شدن خود را به درستي طي مي‌كند اما اگر بخواهیم بهتوسعه و رشد صنعتي برسيم، زمانبر است و نياز به حمايت و تسهيلات داريم.

 

وی با تصریح بر این موضوع که يك شبه هيچ استاني صنعتي نمي‌شود، گفت: در حالحاضر دو طرح فولادي در دست فعاليت و چند طرح نیز در دست اجرا داريم.

 

مدیرکل صنعت، معدن  و تجارت استان فارس به وجود ٧١ شهرك و نواحي صنعتي، ۶منطقه ويژه اقتصادي، پتروشيمي شیراز، فولاد پاساردگاد و ...به ظرفيت‌هاي بزرگصنعتی این استان اشاره و از افتتاح دو طرح پايين دستي و كلاف‌هاي آلياژي با سرمايهگذاري ٤ هزار ميليارد توماني در فولاد پاساردگاد

و فاز دوم کارخانه كربنات سدیم در سفر رئيس جمهور به فارس خبر داد.

 

ایزدی به صدور ١٢٧٨ كارت بازرگاني و صادرات ٢ ميليارد و ٧٥٢ ميليون دلاری سالگذشته در استان اشاره کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه يكي از كارگروه‌هاي مهم كشور كهمصوبه مجلس را دارد، كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد است، افزود: سال گذشتهمشکلات ۷۶۳ بنگاه اقتصادي در ۴۹ جلسه این کارگروه به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

مدیرکل صنعت، معدن  و تجارت استان فارس از اجرایی شدن ۷۲ درصد مصوبات اينكارگروه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: از فروردين سال گذشته كميته تخصصي ذيلكارگروه تسهيل و رفع موانع توليد راه‌اندازی و هر هفته تشكيل جلسه می‌دهد.

 

ایزدی به ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي با توجه به اجراي مصوبات کارگروه متبوعدر مباحث مالي، بانكي، تامين اجتماعي و ...اشاره و اعلام کرد: سال گذشته ۳۰۷ مصوبهدر حوزه بانك‌ها داشته‌ايم که به عنوان نمونه ۵۳ مصوبه از مجموع کل مصوباتمربوط به بانك ملي بوده که ۳۵ مصوبات آن اجرایی شده است.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها