سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

سه شنبه 04 مهر 1402 ، 23 : 16

کد خبر :

بازديد معاون گردشگری استاندار فارس از اراضي صنايع دستي و شهرك دارويي بيضا:

شتاب در راه اندازي شهرك دارويي بيضا

نخستين ناحيه تخصصي صنايع دستي كشور در شيراز ايجاد مي شود

معاون امور امور زائرین و گردشگری استاندار فارس با همراهي مدير عامل شركتشهرك هاي صنعتي فارس  از اراضي ناحيه تخصصي صنايع دستي و شهرك دارويي بيضابازديد كرد.

در اين برنامه مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس توضيحاتي در خصوص روندعمليات اجرايي اين دو شهرك صنعتي ارائه كرد.

معاون استاندار فارس در بازديد از اراضي ناحيه صنايع دستي با بيان اينكه باتوجه بهظرفيت هاي استان فارس در زمينه صنايع دستي و جايگاه مناسبي كه  استان  در حوزهصنایع دستی در کشور و جهان به خود اختصاص داده است،احداث اين ناحيهتخصصي بستر مناسبي براي رشد و اعتلاي صنايع دستي ايفا مي كند.

محمد فرخ زاده با بيان اينكه در مصوبات دور دوم سفر  رئيس جمهور به استان فارساعتباري افزون بر 20ميليارد تومان جهت تسريع در راه اندازي ناحيه تخصصي صنايعدستي پيشنهاد شده است گفت:راه اندازي اين ناحيه علاوه بر حمايت از صنايع دستي،بستر مناسبي براي جذب گردشگر نيز فراهم مي كند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز با بيان اينكه  نخستين  شهركتخصصي صنايع دستي كشور  در شيراز  در اراضي به مساحت 40هكتار در شمال غربشيراز ايجاد مي شود گفت:ايجاد شهرك تخصصي صنايع دستي داراي مصوبه سال1396 از هيات وزيران است با مصوبه شوراي برنامه ريزي استان ، پس از 16سالعملياتي مي شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با قدرداني از حمايت هاي استاندارفارس و فرماندار شيراز ونيز همراهي  نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي بويژهدكتر روح الله نجابت در زمينه تسريع در تملك اراضي و عمليات اجرايي شهرك صنعتيتخصصي صنايع دستي گفت:اميدواريم با همكاري دستگاه هاي اجرايي استان بتوانيماين شهرك صنعتي را آماده واگذاري به متقاضيان كنيم.

هاشمي تاكيد كرد:منابع مالي و اعتبارات ايجادزيرساخت هاي اين شهرك تخصصيتامين شده و باهمكاري ساير دستگاه هاي خدمات رسان  عمليات اجرايي تسريع مييابد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با بيان اينكه شهرك تخصصي صنايعدستي به  دليل نوع كار،از لحاظ رده بندي زيست محيطي جزء صنايع پاك و غير آلايندهمحسوب مي شود گفت:طراحي كارگاه ها در شهرك صنايع دستي  بگونه اي انجام ميشود كه هم بخش توليد و هم نمايشگاهي و فروش در هر كارگاه در نظر گرفته شود.

معاون امور امور زائرین و گردشگری استاندار فارس همچنين  از عمليات اجرايي شهركدارويي بيضا بيضا بازديد

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس  در اين بازديد با بيان اينكه تاكنون افزونبر 110ميليارد تومان جهت ايجاد زيرساخت ها در اين شهرك صنعتي هزينه شده استگفت:هم اكنون عمليات اجرايي طرح هاي زيرسازي و خط انتقال برق با اعتبار65ميليارد تومان با شتاب درحال انجام است و طرح شبكه داخلي فاضلاب فاز اول نيز  با اعتبار 20ميليارد تومان  به پايان رسيده است.

وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي طرح خط انتقال برق شهرك صنعتي دارويي بيضاگفت:اين خط دومداره با اعتبار 17ميليارد تومان باظرفيت حدود 12مگاوات برق بهطول 11كيلومتر از پست برق بيضا تا شهرك صنعتي با پيشرفت 70درصدي  در مرحلهاجرا قراردارد كه با بهره برداري از آن برق اين شهرك صنعتي تامين مي شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود:در زمينه تامين آب نيز 10ليتربرثانيه انشعاب آب با اعتبار 20ميليارد تومان  خريداري شده است گفت:عملياتاجرايي خط انتقال آب به طول 20كيلومتر و با پيش بيني اعتبار 50ميليارد تومان نيز درمراحل برآورد و انجام مناقصه است.

هاشمي بر تسريع در عمليات اجرايي طرح هاي زيرساختي تاكيد كرد و گفت: این شهرکصنعتی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده  است.

وي  افزود: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است  كه در آن بیش از ۵۰۰واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برایافزون بر 5 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

هاشمي افزود:به زودي واگذاري زمين در اين شهرك صنعتي را آغاز خواهيم كرد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها