سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

جمعه 31 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

خادمی،معاون وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه شیراز – اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی کشور و دنیا است

آزادراه شیرازاصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: آزادراه شیرازاصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی کشور و دنیااست.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، دکتر خیرالله خادمی،در حاشیه بازدید از آزادراه شیرازاصفهان افزود: پیش بینی ما این است که در آزادراهشیرازاصفهان نسبت به محور فعلی شیرازاصفهان کاهش شدید تصادفاتجاده‌ای را خواهیم داشت و رانندگان می توانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد کنند.

وی ادامه داد: هم اینک تمام مبلمان جاده‌ای نصب شده در طول مسیر و خط کشیهای آن انجام شده و استان فارس و به ویژه شهر شیراز برای مهمترین اتفاق حمل ونقلی خود یعنی بهره برداری از طولانی ترین آزادراه کشور آماده می شوند.

وی، ارزش ریالی پروژه آزادراه شیرازاصفهان را افزون بر 250 هزار میلیارد ریال برآوردکرد و گفت: این محور با توجه به اینکه ادامه شبکه آزادراهی از میانه کشور است یکمسیر میان بر بین استان فارس و استان اصفهان محسوب می شود که نسبت به محورفعلی بین این دو استان حدود 135 کیلومتر کوتاه تر شده و زمان سفر بین مراکز این دواستان را نیز 2 ساعت کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برآورد ما این است که این کاهش طولمسیر و زمان سفر، سالانه مصرف افزون بر 100 میلیون لیتر بنزین که معادل حداقلیک روز مصرف بنزین کل کشور را کاهش می‌دهد.

خادمی افزود: این آزادراه علاوه بر سرویس دهی به استان‌های فارس و اصفهان، 2 شهر تاریخی و گردشگری کشور یعنی شیراز و اصفهان را نیز به هم متصل خواهد کرد وبرای کل منطقه جنوب یعنی استان های هرمزگان و بوشهر نیز می‌تواند فواید بسیاریداشته باشد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از آزادراه شیرازاصفهان یک تحول حمل و نقلی درجنوب کشور شاهد خواهیم بود،خادمی اظهار کرد: این آزادراه در ادامه به استانبوشهر متصل خواهد شد تا به این ترتیب شبکه آزادراهی که از تهران به اصفهان وشیراز می رسد در ادامه به استان بوشهر و دریا متصل شود.

وی گفت: پیرو بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه و دستوراتی که در اینزمینه داده‌اند، هماهنگی در سطح کشور برای استقرار دستگاه‌های خدمات رسانانجام شده و امروز نیز جلسه انتهایی هماهنگی بهره برداری از این پروژه را با حضورتمام دستگاه‌هایی که باید خدمات ارائه دهند خواهیم داشت و محل استقرار موقتهر یک از دستگاه ها در این مسیر نیز مشخص خواهد شد.

پیشرفت 75 درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، با اشاره به پیشرفت افزون بر 75 درصدی قطعه هفت این آزادراه گفت: باتوجه به اینکه 6 قطعه نخست این آزادراه به اتمام رسیده و برای اینکه مردم بتواننددسترسی بهتری به آزادراه داشته باشند، اجرای قطعه هفت را نیز در برنامه اجراییامسال مصوب کردیم.

خادمی افزود: با توجه به اقداماتی که از قبل پیش بینی شده بود، همزمان با بهرهبرداری از 6 قطعه نخست آزادراه، بخش عمده قطعه هفت را نیز آماده خواهیم کرد وبه زیر بار ترافیک خواهیم برد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها