سال اول دوشنبه 26 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

پنجشنبه 30 شهریور 1402 ، 41 : 18

کد خبر :

دوره مسابقات بازی های رایانه ای با عنوان بازی های «یک میلیون نفری»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس: بازی سازان فارس حمایت می‌شوند

سید عبدالرسول موسوی نژادیان، امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات بازی های رایانهای که با عنوان «بازی های یک میلیون نفری» در سراسر کشور در حال برگزاری است،گفت: گفت: هشتمین دوره مسابقات بازی های رایانه ای با عنوان بازی های «یکمیلیون نفری» در کل کشور در حال برگزاری است، امروز در فارس آغاز به کار کرد و ثبتنام در کشور بیش از یک میلیون نفر انجام شده است و در 2 بخش موبایلی و حضوریاجرا می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلبکه در بخش موبایلی افراد در محل زندگی و یا کار خود بازی را انجام می دهند، افزود: در بخش حضوری استان فارس با 147 نفر شرکت کننده حضور دارند و این مسابقاتامروز از 9 تا 21 در حال برگزاری است و افراد بر اساس جدول تعیین شده بنیاد بازیهای ملی رایانه ای باهم مسابقه می دهند

حمایت فرهنگ و ارشاد فارس از تلاش گران عرصه تولید بازی‌های رایانه ای و موبایلیفرهنگ محور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در ادامه این برنامه گفت: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس از همه تلاش گران و فعالین عرصه تولید بازی‌های موبایلی،کنسولی و بازیهای رومیزی حمایت خواهد کرد.

حمیدرضا قانعی، امروز در مراسم افتتاحیه رویداد  «بازی های یک میلیون نفری» شیراز که همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: یکی از اتفاقهاینوظهور در عالم حضور جدی صنایع خلاق در حوزه های اقتصادی و در فرآیندهایکسب و کار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه طبق آخرین پایش ها در ایرانچیزی حدود 34 میلیون نفر بازیکن در بسترهای مختلف داریم و متوسط سن آنها درکشور ما 23 سال است  گفت : اتفاق جدیدی که در دنیا در حال رقم خوردن است، پررنگ شدن نقش صنایع خلاق در درآمد ناخالص کشورهای مختلف است.

ایشان اضافه کرد: یکی از حوزه‌های جدی و پر طرفدار  صنایع خلاق صنعت بازی‌هااست. بازی هایی که در انتقال و تبادل فرهنگی به شدت سهم جدی دارند.

 

این نگاه خیلی جدی در کشور ما در حال پیگیری است و خیلی از مولفههای فرهنگی رامی توان از طریق بازی های رایانه ای به نسل جدید منتقل کرد و فارغ از اینکه بخواهیمپیام به صورت مستقیم ارائه کنیم می توان پیام از طریق بازی و صنایع خلاق به نسلجدید ارائه کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که حوزه صنایع خلاق، یکی ازجذاب ترین حوزه های کسب و کار نیز هست که در کشور ما نیز در سالهای اخیر جدیتر شده است. مثلا در شورای فرهنگ عمومی کشور، طی 2 سال گذشته  کارگروهتخصصی صنایع خلاق شکل گرفته است و همه فعالان این زیست بوم برای توسعهفعالیت هایشان در کنار هم قرار گرفته اند در استان فارس نیز با نقش آفرینی  مراکزرشد  حوزه صنایع خلاق و نوآورانه رشد خوبی داشته است و در تولید موسیقی، فیلم،بازی و صنایع مرتبط با هنر گرافیک توسعه مناسبی داشته ایم.

به گفته قانعی، برای اینکه بتوانیم در حوزه سیاست‌ گذاری و تنظیم گری برنامه ریزیخودمان را به درستی  انجام بدهیم، نیازمند طراحی رویدادهای از این قبیل هستیم کهبدانیم جامعه مخاطب چه ذائقهای دارد و بتوانیم در آن حوزه فعالیت جدی‌ تریداشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم که با شناسایی جامعه مخاطب و برنامه ریزی بلند‌مدت براینقش‌ آفرینی جدی هنرمندان مان در عرصه صنایع خلاق بتوانیم هم به حوزه اقتصادهنر کمک کنیم و هم بتوانیم مفاهیم مد‌نظر را در عرصه‌ های فرهنگی و هنری به نسلجدید منتقل کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه طبیعتا فرهنگ و هنر پیشراندر همه حوزه است، اظهار کرد: وقتی که درآمد ناخالص داخلی بسیاری از کشورهایدنیا را مرور میکنید، در می یابید که کمتر بهسمت فروش مواد خام پیش می روند وسعی می‌ کنند ارزش افزوده برای خود ایجاد کنند. امروزه حوزه فرهنگ و هنر به‌صورتجدی وابسته به اقتصاد است و ما اگر به این موضوع بی‌ توجه باشیم، به تدریج نحیفو ضعیف می شیم و فرصت ها را از دست خواهیم داد.

 

قانعی با اشاره به اینکه از سال های قبل موضوع  ساخت بازی‌ های ایرانی بصورتجدی شکل گرفته است و در همین استان فارس هم شرکت های فعال در حوزه تولیدبازیهای رومیزی و همچنین چهار پنج شرکت تخصصی برای تولید بازی‌ های رایانهایداریم، اضافه کرد: در بخش موبایلی این مسابقات از بازیهای ایرانی استفاده شدهاست.

وی با اشاره به اینکه رقابت موبایلی هم رقابت بسیار جذابی است، اضافه کرد: بازیمذکور هم درآمدزایی می کند و هم در عرصه فرهنگ سازی فعال است که اگر ما به آننپردازیم گروه های دیگر با اهداف فرهنگی و هنری متفاوت این خلاء را پر می کنند، وبه نظرم پیشرفت خوبی داشتیم اما سهم ما در حوزه بازی های موبایلی و کنسولیسهم کمی است ولی هدف‌گذاری که شده، به یاری خداوند، امیدواریم طی 10 سالآینده سهم قابل‌توجهی از بازار به تولید‌کنند‌های داخلی اختصاص پیدا کند.

وی گفت: این عرصه، یک عرصه جذابی است و نیازمند نوآوری و خلاقیت هست که بایدبتوانیم از طریق این بازی‌ ها انتقالفرهنگ شکل گیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس از همه تلاش گران عرصه تولید بازی‌های موبایلی، کنسولی و بازیهایرو میزی حمایت خواهد کرد و سعی می کنیم  از طریق بنیاد ملی بازی های رایانهای بهآنان مشاوره‌های تخصصی بدهیم و با حمایتهای بلاعوض و حمایت‌هایی از جنستسهیلات کمک شود، تا بتوانند رشد بیشتری پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که با توجه به جنس بازیو تحلیل و بررسی کارگاه های تخصصی، بخشی از بودجه استانی به آنان تعلق می گیرد،افزود: اخیرا در شورای فضای مجازی استان، مصوباتی برای حمایت از بازی‌ ها دراستان فارس داشتیم که از منابع ملی، پیگیر جذب اعتبار برای بازی های فرهنگ محورخواهیم شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جشنواره «فیروزه» که جشنواره‌ های مرتبط با کالاهایفرهنگی کشور است، در بخش اسباب‌بازی‌ها مقام اول و مقام سوم توسط استانفارس کسب شد، افزود: مقام اول به خانم حمیده ساعییان با یک بازی برگرفته از فرشقشقایی تعلق گرفت و مقام سوم توسط آقای حمید افسری با عروسک های برگرفته ازیک بازی قرآنی تعلق گرفت  و این نشان می دهد که ما در استان فارس توی این حوزهپیشرو بوده و انشاالله خواهیم بود.

هشتمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای با عنوان بازی‌های «یک میلیون نفری» امروز در سراسر کشور برگزاری شد و در فارس نیز بازیگاهامپراتور، در خیابانفلسطین میزبان بازیگران فارسی بود.


سرخط اخبار فرهنگ و هنر

پربازدیدترین ها