سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

پنجشنبه 30 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

شهردار کلان‌شهر شیراز اعلام کرد :

بیش از ۲۰۰۰ پروژه خرد و کلان در کلان‌شهر شیراز در حال اجراست.

شهدار شیراز با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و اشاره به اجرای بیش از ۲ هزارپروژه خرد و کلان در سطح این کلان‌شهر گفت: این کلان‌شهر بر ریل سازندگی قرارگرفتهو این دوره مدیریت شهری در عرصه عمرانی و سازندگی جلودار تمامی ادوار شهرداریاست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نشست شورای مدیران شهرداری اینکلان‌شهر با هدف بررسی برنامه‌ها و‌ مسائل مدیریت شهری جهت تسریع درروندخدمات‌رسانی در ابعاد مختلف و ایجاد رضایت مردمی با حضور شهردار، محمودصفایی عضو شورای اسلامی شهر، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار، معاونین و دیگرمدیران ارشد شهرداری برگزار شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاعمقدس و افتخارآفرینی رزمندگان اسلام، بر لزوم فضاسازی شهری متناسب با این هفتهدر «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت (عتأکید و بیان کرد: امروز همه ما مرهونمجاهدت‌ها، دلاوری‌ها، تلاش شهدا و ایثارگرانی هستیم که در جبهه‌های هشت‌سالهدفاع مقدس جانانه برای دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کردند.

او از تلاش شبانه‌روزی مدیران و عوامل اجرایی در فعالیت‌های مهمی نظیر لوله‌گذاریمحور دروازه قرآن و تعریض پل سلمان فارسی تقدیر کرد.

بنا به اظهار محمدحسن اسدی؛ پروژه زیربنایی لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی درگلوگاه محور دروازه قرآن که از بلوار هفت‌تنان تا حوضچه آرامش در دروازه قرآن اجراشد، با هدف جلوگیری از تکرار حادثه در مواقع سیلابی، قبل از فرارسیدن فصول سرد وبارندگی به اتمام رسید.

او همچنین بیان کرد: عملیات تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی که به‌منظورایمن‌سازی، رفع گره ترافیکی و تسهیل در تردد انجام گرفت، در وهله نخست با قدمتیچندین دهه، ۲۱ متر عرض داشت که در تعریضی که صورت گرفت، علاوه برمقاوم‌سازی، عرض آن به ۴۵ متر افزایش و درواقع پل جدیدی ساخته‌شده که عملیاتآسفالت آن نیز به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز به اجرای بیش از ۲ هزار پروژه خرد و کلان درسطح شهر اشاره و عنوان کرد: این کلان‌شهر بر ریل سازندگی قرارگرفته است.

اسدی گفت: این دوره مدیریت شهری در عرصه عمرانی و سازندگی جلودار تمامیادوار شهرداری است و این حجم از پروژه کلان به‌طور هم‌زمان بی‌نظیر است.

ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای تاکسی‌ها، اعمال نظارت هوشمند تصویری، خریددستگاه‌های اتوبوس، رام‌های قطار، تأمین خودروهای سنگین و نیمه سنگین و خط ۴مترو ازجمله پروژه‌های مصوب شده شهرداری شیراز برای سفر قریب‌الوقوع ریاستجمهوری به فارس است که مراحل آغاز، افتتاح و بهره‌برداری عملیات آن‌ها در این سفرانجام می‌شوند.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز همچنین اعلام کرد: بازار بزرگ پروتئین،سینمای جوان و آب‌نمای موزیکال هم‌زمان با سفر رئیس دولت سیزدهم به کلان‌شهرشیراز به بهره‌برداری می‌رسد و ۲۷ دستگاه اتوبوس و ۴۵ دستگاه ون نیز به ناوگانشهرداری این کلان‌شهر اضافه خواهد شد.

اسدی بر فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترهای فرهنگی برای تحقق شعار «شیراز؛ شهرفرهنگ شهروندی» نیز تأکید و عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر مجمعخیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز می‌توان در این زمینه تلاش کرد.

او با اشاره به مناسبات مختلفی نظیر بازگشایی مدارس، روز آتش‌نشان، هفته ناجا و یادروز حافظ به بررسی تمهیدات و انجام ویژه‌برنامه‌ها آن تصریح کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز از پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریمشهر و برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر با تخلفات شهریخبر داد و تصریح کرد: از ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجازاستفاده می‌شود.

اسدی همچنین بر اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز توسط مدیران شهریتأکید کرد.

او در خصوص آسفالت معابر سطح شهر خواستار تلاش بیشتر برای آسفالت موردنیازمحلات محروم شد.

پیگیری احداث باغ‌های مهربانو در مناطق یازده‌گانه از دیگر مواردی بود که اسدی به آنپرداخت و بر عزم شهرداری شیراز برای ایجاد و ساماندهی باغ مهربانو در مناطقیازده‌گانه و رفع موانع و تسریع در عملیات اجرایی به‌منظور اتمام به‌موقع آن تأکید کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز مقوله عفاف و حجاب و گسترش این امر مهم رامنبعث از آموزه‌های دینی و مبنای ولایتمداری دانست و بر آن در اولویت فعالیت‌هایشهرداری تأکید کرد.

شهردار شیراز بر تکریم و جلب رضایت ارباب‌رجوع از طریق ارائه خدمات باکیفیت وسرلوحه امور قرار دادن ان توسط کلیه مدیران و کارکنان شهرداری تأکید کرد

بنابراین گزارش؛ در این نشست موضوعاتی نظیر فرهنگی اجتماعی، حمل‌ونقل،پروژه‌های عمرانی، راهکارهای هم‌افزایی درآمد و مبحث بودجه، رفع محرومیت ازمناطق کم برخوردار و فرهنگ‌سازی شهری بررسی شد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها