سال اول جمعه 27 مهر 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 21 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

امام جمعه شیراز:

امام جمعه شیراز:

مردم باید پای کار فرهنگ فارس بیاییند

آیت الله لطف الله دژکام روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: فعالیت دستگاه‌های فرهنگی بدون همراهی مردم اثرگذاری کافی را ندارد و جامعه روحانیت در قالب دستگاهای تبلیغات اسلامی، امور مساجد، نهاد ائمه جمعه، دانشگاه ها و حوزه علمیه فارس باید برای فعال کردن این بخش کمک کنند.
وی با اشاره به ارزیابی نتایج عملکرد دستگاه‌ها در سند مهندسی فرهنگی فارس، اذعان کرد: شکل‌گیری یک جریان فرهنگی به دنبال اقدامات دستگاه احساس نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: باید فعالیت دستگاه‌ها در جهت عمل به این سند فرهنگی به گونه‌ای هماهنگ شود تا شاهد شکل‌گیری یک گفتمان و جریان فرهنگی برای تغییرات فرهنگی اجتماع باشیم.
دژکام تاکید کرد: ۴۶ دستگاه فارس اهتمام داشته باشند تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری در جریان فرهنگی جامعه باشیم.
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: داده‌های سنجش شاخصهای فرهنگی استان باید با نگاه تحلیلی عقلی و منطقی به جای آماری نگریسته شود چرا که آمار در برخی بخش‌ها جای تشکیک دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس تحلیل‌های منطقی و فلسفی باید تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شود.
شاخصهای فرهنگی فارس اولویت‌بندی شود
استاندار فارس در ادامه این جلسه گفت: شاخصهای فرهنگی فارس باید برای احصا مسائل و رفع آنها باید اولویت گذاری شود تا مشخص شود در زمان حاضر کدام مورد نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام شود.
محمد هادی ایمانیه افزود: پس از این اولویت‌بندی، باید شیوه‌های احصا اطلاعات مانند افکار سنجی و دریافت از دستگاه‌ها مشخص شود و پس از بحث و بررسی نسبت به رفع مسائل هم اندیشی و اقدامات مرتبط از دستگاه‌ها مطالبه شود.
وی بیان کرد: پیش از برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی باید نشست‌هایی در زیر کمیته‌های متعدد برگزار و مباحث بررسی و چکش کاری شود تا نتیجه پخته آن به این شورا ارائه شود.
استاندار فارس با تاکید بر تولید محتوای فرهنگی موثر در این استان، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه با رویکرد هم افزایی اقدام کنند.


سرخط اخبار فرهنگ و هنر

پربازدیدترین ها