سال اول دوشنبه 02 مهر 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 25 شهریور 1402 ، 55 : 18

کد خبر :

هیات ورزش های همگانی استان فارس :

ورزش همگانی فارس حامی کودکان اتیسم

به گزارش روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس محمدرضا جعفری رئیسکمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس  از اجرایبرنامه های ورزش ، فرهنگی و همچنین مسئولیت اجتماعی منظم و دوره ای ویژهفرزندان اتیسم خبر داد و گفت : برای اولین بار  در کشور به همت کمیته فرهنگی ومسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس ایستگاه اتیسم در همایشها ، پیاده روی ها و اجتماع های ورزشی راه اندازی شد و با هدف آشنایی عموم با طیفاتیسم کارهای ارزشمندی صورت گرفت و اکنون  کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزشهای همگانی استان فارس به سرپرستی آقای محمد نظری از ابتدای سال ۱۴۰۲ بااجرای  برنامه های ورزشی و فرهنگی جهت هم افزایی خانواده ها و ورزش همگانیبرنامه هایی بصورت پیوسته و ماهانه برگزار می کند.

وی افزود  فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان را افزایش دهد و  مهارت،موفقیت، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آنها را نیز بالا ببرد. حال تصور کنیدتمریناتی برای کودکان اتیسم تهیه شده باشد، کودکانی که از لحاظ اعتماد به نفس وروابط اجتماعی دچار مشکل هستند، دقیقا با ورزش میتوان ضعف های این کودکان رابرطرف کرد

جعفری افزود :  جشنواره آب بازی، ورزش، و کاردستی به همت کمیته داوطلبان ورزشیاستان فارس و موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز برای افرادی با اتیسم، سندروم داون،و کم‌توانی ذهنی، این برنامه به دلیل دارا بودن اهداف اجتماعی و فرهنگی بسیار مهمیبرای جامعه موجودیت دارد.

وی افزود :  این اقدامات می‌توانند به موارد زیر کمک کنند:

افزایش شادی و نشاط: افراد با اتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی نیاز دارند تا بهعنوان اعضای جامعه شرکت کنند و از فعالیت‌های جامعه‌ای لذت ببرند. برگزاریجشنواره بازی‌ها، ورزش و کاردستی به آنها این فرصت را می‌دهد.

توانمندی‌سازی: ارائه آموزش‌ها و فرصت‌های ورزشی و هنری به افراد کم‌توانی ذهنی واتیسم می‌تواند مهارت‌های آنها را تقویت کند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

ترویج فرهنگ تعامل اجتماعی: با شرکت در جشنواره، افراد با اختلالات تواناییاجتماعی به تعامل با دیگران عادت می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبودمی‌بخشند.

تبیین آگاهی عمومی: برگزاری جشنواره برای جامعه افکار عمومی نسبت به نیازها وتوانایی‌های افراد با اتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی آگاهی می‌آورد و به تعمیقدرک از این افراد کمک می‌کند.

ترویج ورزش و هنر: ایجاد علاقه به ورزش و هنر در این افراد باعث می‌شود کهفعالیت‌های سالم و سازنده‌تری را در زندگی‌شان پیگیری کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارسافزود  این جشنواره ها نه تنها برای افراد با اختلالات توانایی، بلکه برای تمامی اعضایجامعه، یک فرصت است برای ارتقاء تفهیم و تعامل اجتماعی، ایجاد شادی و نشاط، وترویج مهارت‌های ورزشی و هنری است .

محمد نظری سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارسگفت : برنامه های کودکان اتیسم زمانی خود را نشان می دهد که خانواده بتواند ساعتیرا کنار فرزند دلبندنشان به ورزش و تحرک بپردازند ، کمیته داوطلبین ورزشی با حمایتخانواده های اتیسم میتواند گام های بلندی را برای ارتقای و سلامت فرزندان اتیسمبردارد.

  وی افزود :بدینوسیله از همکاران ارزشمند افسانه عظیمی نیا سرپرست فرهنگی کمیتهداوطلبان ورزشی و رضا مرادی مدیر عامل موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز که ما رادر برگزاری این برنامه ها یاری می رسانند تقدیر و تشکر بعمل می آید.


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها