سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

چهارشنبه 22 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

سخنگوی شهرداری شیراز :

‎احکام ۲ هزار و ۶۸۶ رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ طی پنج ماهه نخست سال جاری اجرا شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی از مراقبت و پیشگیری ازساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر و برخورد قاطع عوامل اجرایی وحقوقی شهرداری این کلان‌شهر با تخلفات شهری خبر داد.

او با ارائه آمار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام و اظهارکرد: ۲ هزار و ۶۸۶ رأی به جریمه نقدی، حالت اولیه و تخریب تعلق و احکام آن اجرا شد.

سخنگوی شهرداری شیراز  تصریح کرد: عده‌ای سودجو با سوءاستفاده ازعدم آگاهی بهقوانین و اعلام قیمت تمام‌شده ملک کمتر از قیمت واقعی نسبت به ساخت و ساختغیرمجاز و فروش به شهروندان اقدام می‌کنند که شهرداری شیراز با همکاری نهادهایذی‌ربط اقدام به قلع‌وقمع آن‌ها می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: بیشتر ساختمان‌هایساخته‌شده به این روش به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی و مهندسی دارای نواقصعدیده‌ای است که خطرات جانی و مالی برای خریداران در پی دارد.

جاویدی به شهروندان توصیه کرد تا قبل از انجام هرگونه معامله و خرید، با مراجعه بهشهرداری مناطق یازده‌گانه آخرین وضعیت ملک را استعلام و از سلامت و داشتنمجوزهای قانونی اطمینان حاصل کنند.

او اظهار کرد: در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع سد معبر از ابتدای سالجاری بیش از ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری در حین اجرای آراء مراجع قانونی توسط افرادخاطی مورد ضرب و شتم قرارگرفته و آسیب‌های جدی بدنی به آنان واردشده است کهحوزه حقوقی با تشکیل پرونده و دستور مراجع قضایی با تعداد قابل‌توجه ای از اینافراد برخورد قانونی صورت گرفته است.

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری شیراز آماده دریافتگزارش‌های شهروندان در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه باغات و سطحمناطق یازده‌گانه است.

 

 


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها