سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

چهارشنبه 22 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس:

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس خبر داد:

آغاز عمليات اجرايي طرح تعريض ،بهسازي و آسفالت جاده دسترس شهرك صنعتي شيراز

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از آغاز عمليات اجرايي طرح تعريض،بهسازي و  آسفالت جاده دسترس شهرك صنعتي بزرگ شيراز خبرداد و گفت: اين طرح باهدف بهبود و روان سازي  وضعيت ترافيك و ارتقاي ايمني جاده دسترسي به طول3.5كيلومتر و با اعتباري افزون بر 20ميليارد تومان انجام مي شود.

سيد مصطفي هاشمي در بازديد از اين پروژه  و درجلسه با مشاور ،پيمانكار و ناظرانطرح با تاكيد بر در نظر گرفتن  الزامات ايمني وارتقاي  كيفيت در عمليات اجرايي گفت:اينطرح با توجه  به فرسایش آسفالت بخشي از مسير و وجود ترافیک در برخی ساعت هاوبا هدف پیشگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی و تسهيل و روان سازي عبور و مرورو ترافيك  و افزايش ظرفيت خودروهاي عبوري در اين جاده در دستور كار قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه باتوجه به استقرار طیف زیادی از صنایع مستقر در استان و نیزوجود واحدهای انبار ،توزیع و ذخیره مواد و غذایی و دارویی  در شهرک صنعتی بزرگشیراز ،مسیر ورودی این شهرک صنعتی بعنوان شریان اصلی ارتباطی این شهرکصنعتی  محسوب می شود و لزوم ساماندهی و رفع نواقص آن بعنوان یک اولویت ویژهمطرح شد گفت:اجراي اين طرح بر اساس مراحل مطالعاتي و بررسي هاي ميداني توسطمهندسين مشاور طرح ريزي  شده است و تعريض مسير و ايجاد باند اضطراري ازويژگي هاي اجراي طرح است .

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود:بر اين اساس حدود  1.8متر از هرسمت جاده كه در مجموع معادل 11هزار و 900متر مربع است به مساحت هر دو باند رفتو برگشت مسير افزوده مي شود.

هاشمي با بيان اينكه تقويت آسفالت با استفاده از روش  ژئوگرید آسفالتی براينخستين بار در سطح شهرك هاي صنعتي استان در اين طرح  استفاده مي شود گفت:درروش  ژئوگرید آسفالتی از الیاف شیشه یا پلی‌استر با پوشش پلیمر قیری استفادهمی‌شود كه این روش مزايايي نظير  تقویت و افزایش طول عمر روکش آسفالتی و كاهشمدت زمان  اجراي پروژه  را در بردارد.

وي با بيان اينكه در اين پروژه  در سطح 75هزار متر مربع عمليات آسفالت توپكاانجاممي شود گفت:علاوه برآن در بخشي از دو سمت محور لاين رفت و برگشت كه جهتتعريض در نظر گرفته شده عمليات بتن ريزي انجام خواهدشد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به اهميت سرعت در انجام كارگفت:به منظور جلوگيري از ترافيك و اختلال در عبور و مرور وسايل نقليه و خودروها دراين مسير ،برنامه ريزي به نحوي انجام شده كه عمليات اجرايي در ساعت هاي كم تردد ونيز در شيفت شب انجام شود.

هاشمي افزود:اين پروژه در راستاي  اجراي طرح تحول زيرساخت ها و نهضت آسفالت درشهرك صنعتي بزرگ شيراز بعنوان مهمترين قطب توليدي و صنعت و اشتغال  استاناجرا مي شود.

وي  با اشاره به اهميت ويژه  و راهبردي  شهرك صنعتي بزرگ شيراز بعنوان بزرگترينشهرك صنعتي جنوب كشور و يكي از سه شهرك صنعتي بزرگ كشورگفت:با توجه بهاستقرار بيش از 55درصد از واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي استان دراين شهرك صنعتي ،رفع مشكلات آن در اولويت قرارگرفته است

در شهرک صنعتی بزرگ تاکنون افزون بر ۴۶8۰ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شدهاست و 2300واحد با اشتغال 25هزار نفر در مرحله بهره برداري قراردارد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها