سال اول چهارشنبه 02 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 18 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس ;

بررسی آسیب‌های اجتماعی جوانان به ریاست استاندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری دارکل ورزش و جوانان استان فارس ، دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی جوانان به ریاست استاندار فارس و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد .
بررسی آسیب‌های اجتماعی جوانان موضوع این جلسه ستاد بود.
در ابتدای این جلسه روند پیگیری مصوبات جلسه پیشین ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح و نماینده هماهنگی بانک‌های استان فارس به ارائه گزارش در خصوص پرداخت وام‌های ازدواج و فرزند آوری در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ پرداخت .
وی در این خصوص گفت : در ۵ ماهه نخست امسال ۱۳۸۶۱ فقره وام فرزند آوری به زوجین پرداخت شده است و بانک‌های ملی ، ملت و صادرات به ترتیب بیشترین درصد اعطای وام به متقاضیان را در این خصوص داشته‌اند .
ریگی زادگان ادامه داد : در همین مدت زمانی ۱۸۹۰۷ فقره وام ازدواج به زوجین با اعتباری برابر با ۳ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.
او تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص پرداخت وام ازدواج به زوجین جوان با ضمانت تنها ۱ ضامن روند پرداخت این وام تسهیل شده است.
حذف شرط دارا بودن کارت پایان خدمت جهت دریافت وام فرزند آوری به پیشنهاد استان فارس در کل کشور از دیگر مباحث مطرح شده توسط نماینده هماهنگی بانک‌های استان فارس بود.
دکتر محمد مهدی سرفراز شکوهی نیز در ادامه خواستار راه‌اندازی سامانه رصد استانی افراد در صف انتظار دریافت وام ازدواج شد .
سپس به دستور کار جلسه دومین ستاد سامانده امور جوانان استان فارس پرداخته شد.
در ابتدا رضاییان فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ارائه طرح‌های این دانشگاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی و اجرای سند ارتقا سلامت جوانان و نوجوانان از برنامه‌های این دانشگاه می‌باشد و طبق این سند با تمامی دستگاه اجرایی استان نشست‌هایی برگزار شده است .

وی آگاهی مدیران کل استان نسبت به وظایف خود در خصوص این سند را از اهداف برگزاری این جلسات برشمرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : جلوگیری از مرگ ناشی از حوادث و خودکشی از اهداف ویژه این سند ملی در بحث سلامت جوانان است و متاسفانه استان فارس در این دو حوزه آسیب پذیر است.
در پایان نیز اثنی عشری معاون پیشگیری بهزیستی استان به ارائه برنامه‌های این اداره در خصوص آسیب‌های اجتماعی جوانان پرداخت و گفت: همکاری در اجرا و تدوین برنامه پیشگیری از خودکشی همکاری در تدوین و اجرای حمایت از جوانان به ویژه جوانان و کودکان کار طرح اشاعه و ارتقاء رفتارهای سالم اجرای برنامه‌ملی سلامت روان از تعهدات بهزیستی استان است.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها