سال اول شنبه 22 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

سه شنبه 14 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

با حضور رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران :

آموزش مداخلات مددکاری به ۲۸۰ نفر از مددکاران اجتماعی فارس

دوره آموزشی علمی _کاربردی با موضوع آموزش مداخلات مددکاری جهت مددکاران مراکز مثبت زندگی سراسر استان فارس با تدریس دکتر موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سالن شهید فیاض بخش بهزیستی فارس برگزار شد.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس ضمن حضور در این دوره آموزشی  ۴ روزهاظهار داشت:

بهزیستی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعیکشور، منشا خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروههای مختلف جامعه به ویژهگروههای تحت حمایت است و در حال حاضر با توسعه ماموریتها و از طرفی افزایشنیازها،انتظارات و مطالبات جامعه، نیازمند تقویت و توسعه خدمات تخصصی در قالبواحدهای غیردولتی است.به همین منظور و جهت دسترسی گروههای هدف و عموم مردمبه خدمات سازمان و کاهش ترددهای غیرضروری و توزیع عادلانه خدمات، مراکز مثبتزندگی از سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت نمودند.

او در ادامه افزود:  در حال حاضر در استان فارس ۱۸۵ مرکز مثبت در حال فعالیت  وخدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی فارس هستند.

با توجه به اهمیت خدمات مددکاری  به عنوان بدنه اصلی کارشناسی در سازمانبهزیستی  این اداره کل جهت ارتقاء سطح علمی و عملی  مددکاران مراکز مثبت زندگیتحت نظارت بهزیستی برای اولین بار  اقدام به برگزاری دوره آموزشی مددکاری حضوریجهت مددکاران از تمام شهرستانهای فارس با تدریس و آموزش یکی از برجسته تریناساتید مددکاری کشور  و دارای کتب متعدد در زمینه مددکاری،دکتر موسوی چلک نمودهاست.

مدیر کل بهزیستی فارس ضمن تاکید بر این که مددکاری علاوه بر دانش نیاز به منش وبینش دارد،گفت:این دوره برای اولین بار به صورت حضوری جهت استفاده ۲۸۰ نفر ازپرسنل این مراکز ترتیب داده شده  و همزمان کارشناسان مسئول و کارشناسان ستادیبهزیستی فارس نیز در این دوره حضور یافته و آموزش می بینند و در پایان گواهیآموزشی به ایشان ارائه می گردد.

دکتر موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و مدرس این دوره آموزشی نیز  ضمن تاکید بر افزایش مطالعه و شناخت علمی نسبت به گروه هدف بهزیستی ،بازدید ،ثبت تجربه ها  و مستندسازی بیان داشت:در این دوره آموزشی سرفصل های اصولمددکاری اجتماعی،ویژگی های اصلی کارشناس مددکاری،بازدید از منزل و محیطاجتماعی و گزارش نویسی به مددکاران آموزش داده می شود.

موسوی چلک اصول شش گانه مددکاری اجتماعی را توجه به فردیت،پذیرش،رابطه حرفهای،رازداری،مشارکت فرد خدمت گیرنده و خودآگاهی عنوان کرد و افزود مددکاراناجتماعی باید علاوه بر بعد علمی ،نسبت به قوانین داخلی و بین المللی ،ساختارهایمرتبط و منابع اجتماعی شناخت کافی داشته باشند.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها