سال اول پنجشنبه 29 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

پنجشنبه 09 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

آیین پایانی جشنواره فیروزه

استان فارس موفق به دریافت دو مقام کشوری در حوزه اسباب بازی گردید

در آیین پایانی جشنواره فیروزه، استان فارس موفق به دریافت دو مقام کشوری در حوزهاسباب بازی گردید و در نتیجه، مقام اول را حمیده ساعیان و مقام سوم توسط حمیدافسری کسب شد.

رئیس گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکهمحصولات فرهنگی در هر دوره ای، به عنوان تجسمی از فرهنگ، هنر و هویت تاریخیهر تمدنی است، گفت: این محصولات در دوران معاصر به حداکثر تنوع در گونه هایمختلف هنری رسیده است که بخش قابل توجهی از آن به سبب رشد و گسترش فناوریهای نوین حاصل شده است.

محمدی افزود: بر همین اساس محصولات فرهنگی از یک سو به عنوان نمادی از فرهنگ وتمدن هر ملتی مهم تلقی می شوند و از سوی دیگرکارکرد آن ها در عرصه های مختلفاجتماعی، فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اقتصادی می تواند اهمیت شایانی داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: مشارکت نهادهای متولی در امر طراحی و تولید محتوا کالاهایفرهنگی کمک خواهد کرد تا در شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مبهم، راه و مسیرروشنی پیش رو قرار گیرد و جامعه نسبت به اهمیت و لزوم کالاهای فرهنگی برای رشدنسل آینده و حفظ میراث سرزمین شان آگاه تر شوند.

رئیس گروه امور فرهنگی ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: جشنواره فیروزه در جهتحمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با نگاه ویژه به کسب و کارهای فرهنگی درهر یکاز استانهای کشور برگزار می شود و هشتمین دوره آن نیز با سه رویکرد ایده هایفرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا، کسب و کارهای فرهنگی تجاری شدهو فعال برگزار گردید.

محمدی با تاکید براینکه جشنواره فیروزه در چهار موضوع نوشت افزار، اسباب بازی،عروسک و هدایای فرهنگی در سراسر استانهای کشور در جهت ترویج مولفه هایفرهنگی از دی ماه 1401 آغاز به کار کرد، بیان داشت: در همین مسیر، اطلاع رسانیجامعی به ادارات و ارگانهای مرتبط توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارسصورت پذیرفت و جلساتی نیز برگزار گردید و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت 60 اثر درسامانه مربوط به این جشنواره به ثبت رسید.

وی در پایان اعلام کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که در تاریخ 31 شهریورماه درسالن نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد، استانفارس موفق به دریافت دو مقام کشوری در حوزه اسباب بازی گردید و در نتیجه، مقام اولرا حمیده ساعیان و مقام سوم توسط حمید افسری کسب شد.

خاطر نشان می‌گردد؛ در این مراسم از سامانه صدور مجوزموسسات تک منظوره صنایعفرهنگی رونمایی گردید و مدیر کل صنایع خلاق وزارت صمت نیز از امضای تفاهم نامهای میان این وزارتخانه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجاری سازی و تولیدهانبوه ایده های خلاق در حوزه صنایع فرهنگی خبرداد.


سرخط اخبار فرهنگ و هنر

پربازدیدترین ها