سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

جمعه 20 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

مدیرعامل شرکت آبفا فارس :

اصلاح و توسعه بالغ بر ۱۹۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهرها و روستاهای استان، طی ۴ ماه گذشته

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از اصلاح و توسعه بالغ بر ۱۹۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهرها و روستاهای استان، طی ۴ ماه گذشته خبر داد و گفت: ماه های پر تلاشی را در حوزه ی تأمین آب شرب مردم فارس در ۴ ماه گذشته پشت سر گذاشتیم و الحمدوالله این تلاش ها در افزایش رضایتمندی مردم موثر بوده است. 
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه به دلیل تداوم خشکسالی ها و تنش آبی در بیشتر شهرها و روستاهای استان، ایام سختی را در حوزه ی آبرسانی به مردم استان پشت سر گذاشتیم ، گفت: بحمدالله با برنامه ریزی مدون قبلی و تلاش مضاعف، بروز تنش آبی شهرها و روستاهای استان مدیریت شد و خوشبختانه تلاش های صورت گرفته به نتیجه رسید و فعلا وضعیت مطلوبی را در غالب مناطق استان شاهد هستیم. وی در همین راستا افزود: علاوه بر ذخائر سد ها، چشمه ها، قنات ها و ...  تأمین بخش غالب آب شرب مردم استان فارس از طریق چاه ها تأمین می گردد که کاهش بارندگی مناسب در برخی نقاط استان موجب خروج تعدادی از منابع از جمله سد رودبال و تعدادی از چاه ها از مدار بهره برداری گردید. همچنین تحت پوشش قرار گرفتن مشترکین جدید ایجاب می کند تا طرح های توسعه ای جدیدی در حوزه ی آبرسانی طراحی و اجرا شود که این شرکت در همین راستا طی ۴ ماه نخست سال، علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی گسترده  با هدف نگهداشت و ارتقاء کمی و کیفی آب منابع موجود، به منظور تأمین آب شرب مشترکین جدید و قدیم آب شرب، اقدام به حفر یا کف شکنی ۱۳ حلقه و  تجهیز و برق رسانی ۳۷ حلقه چاه، اصلاح و توسعه ی  افزون بر۱۹۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، مشتمل بر اصلاح و توسعه ی بیش از ۶۳ کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و توسعه ی بالغ بر ۱۲۷ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرها و روستاهای استان نموده است. وی افزود: احداث ۲۸۹۰ متر مکعب مخزن ذخیره ی آب روستایی از دیگر فعالیت های شرکت آبفا فارس در این بازه ی زمانی بوده است.
صادق پور با اشاره به این موضوع که همزمان با اجرای طرح های فنی و مهندسی، تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی مناسب در زمینه ی مدیریت مصرف آب نیز الزامی و مکمل فعالیت هاست، گفت: وضعیت منابع آب به گونه ایست که باید به جای تلاش جهت ایجاد منابع جدید آب شرب، مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار و توجه جدی تر قرار گیرد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها