سال اول يكشنبه 07 تیر 1405

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

يكشنبه 20 اردیبهشت 1405 ، 0 : 12

کد خبر :

با حضور استاندار فارس صورت گرفت؛

افتتاح طرح‌های آبرسانی شهر صدرا

با حضور استاندار فارس صورت گرفت؛

  افتتاح طرح‌های آبرسانی شهر صدرا

 قدردانی استاندار فارس از استمرار مسیر توسعه در آبفا شیراز با وجود شرایط جنگی

طرح‌های مهم آبرسانی شهر صدرا با حضور استاندار فارس، قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، فرماندار شیراز و مدیران استانی و محلی افتتاح شد. این مجموعه اقدامات با هدف مهار بحران آب و افزایش پایداری شبکه تأمین آب صدرا اجرا شده است.

بهمن بهروزی مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به بحران کم‌سابقه تابستان ۱۴۰۳ گفت: «خشکسالی‌های پیاپی و افت شدید سفره‌های زیرزمینی، چهار حلقه چاه را از مدار خارج و ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت تأمین آب شهر را کاهش داد؛ اما اجرای سریع پروژه‌ها، مانع گسترش بحران و کم‌آبی برای ۳۵ هزار نفر جمعیت شد.»

وی افزود: «احداث یک ایستگاه پمپاژ منحصر به‌فرد در سطح کشور با قابلیت افزایش ظرفیت تا ۷۰۰ لیتر بر ثانیه، اجرای حدود ۱۵ کیلومتر خط انتقال، حفاری و تجهیز سه حلقه چاه، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و تأمین دیزل‌ژنراتورهای اضطراری، در مجموع بیش از ۱۶۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.»

تأکید استاندار فارس بر نقش محوری آبفا شیراز در تداوم خدمات در شرایط جنگی

 

حسینعلی امیری استاندار فارس با اشاره به اینکه دشمنان کشور ما مردم و مدیران ما را به‌خوبی نمی‌شناسند گفت: همانند اقدامات آبفا شیراز، مدیران ما حتی در شرایط سخت و با آرایش جنگی نیز توسعه را متوقف نمی‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های آبرسانی صدرا افزود: این طرح مشکل آب شرب شرق و غرب شهر صدرا را برطرف کرده است و افتتاح آن در چنین شرایطی، در حالی که اجرای پروژه حتی در دوره ۴۰ روزه جنگ نیز ادامه داشته، نشان می‌دهد مدیران ما مصمم هستند و این پیام را می‌دهند که جنگ هیچ‌گاه نمی‌تواند در اراده آنان خللی ایجاد کند.

استاندار فارس همچنین گفت: در دوران جنگ اخیر طی بازدیدی که از آبفا شیراز داشتیم، این مجموعه در حساس‌ترین نقاط آمادگی کامل داشت و برای سخت‌ترین شرایط نیز برنامه‌ریزی کرده بود.

وی تأکید کرد: مدیرعامل آبفا شیراز از مدیران پیگیر و مسئولیت‌پذیر استان است؛ ابتدا پروژه‌ها را بدون شرط‌گذاری و با روحیه جهادی اجرا می‌کند و پس از اتمام، مسائل و مشکلات طرح‌ها را برای پیگیری و رفع با ما در میان می‌گذارد.

استاندار فارس در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ مخزن تعادلی شهر صدرا به عنوان یکی از پروژه‌های مهم سامانه آبرسانی شرق و غرب این شهر با تأکید بر نقش مردم و مدیران در پایداری شرایط کشور، گفت: در شرایط حساس نیز هیچ‌یک از طرح‌های عمرانی و خدماتی استان متوقف نشده و روند توسعه با شتاب ادامه دارد.

 

حسینعلی امیری با اشاره به شرایط اخیر کشور و تهاجم دشمن، گفت: دشمن در محاسبات خود تصور می‌کرد می‌تواند ظرف مدت کوتاهی اهداف خود را محقق کند، اما ایستادگی مردم، آمادگی نیروهای مسلح و انسجام مدیریتی کشور، این محاسبات را بر هم زد.

استاندار فارس با تأکید بر ضرورت اجتناب‌ناپذیر پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل راهبردی، از نظارت مستمر و شبانه‌روزی مدیریت ارشد استان با همراهی معاونت‌های عمرانی، اقتصادی، مدیرکل حوزه و پدافند غیرعامل بر پایداری زیرساخت‌های حیاتی خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی کامل تیم‌های عملیاتی در مواجهه با تهدیدات، خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، تمامی آسیب‌های احتمالی به شبکه‌های توزیع و زیرساخت‌های آب و برق، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بلافاصله پس از رفع خطر، بدون ایجاد کوچک‌ترین اختلال در روند زندگی روزمره و معیشت شهروندان ترمیم شده است؛ موضوعی که مبین تعهد دستگاه‌های اجرایی بر استمرار خدمت‌رسانی تمام‌عیار، حتی در پیچیده‌ترین شرایط امنیتی است.

استاندار فارس ضمن اشاره به چالش‌های زیرساختی شهر صدرا به دلیل تغییر الگوی مسکن از ویلایی به آپارتمانی، گفت: بازطراحی خدمات برای جمعیت ۳۲۰ هزار نفری صدرا که بزرگترین پروژه‌های مسکن ملی استان را در خود جای داده، کار دشواری است که با پیگیری‌های مستمر و اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

وی همچنین از پیشنهاد خود برای انتخاب فارس به عنوان پایلوت جذب سرمایه‌گذاری خارجی و آمادگی ۶۵ فرصت سرمایه‌گذاری «بدون نام» برای ایجاد موج جدید اشتغال و جذب سرمایه‌‌‌های ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس به استان خبر داد.

امیری همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح هفتگی طرح‌های عمرانی، بهداشتی و خدماتی در استان خبر داد و تأکید کرد: توسعه فارس نباید در هیچ شرایطی متوقف شود و مدیران استان موظف‌اند با تمام توان در مسیر خدمت به مردم حرکت کنند.

استاندار فارس با اشاره به ضرورت مصرف بهینه انرژی، از مدیران آبفا، آب منطقه‌ای و صداوسیما خواست تا بر اساس تأکیدات رئیس‌جمهور، در زمینه آگاه‌سازی مردم و دعوت از کارشناسان برای مدیریت مصرف اقدام کنند.

در این مراسم که با حضور جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی، رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی، سید احمد احمدی زاده مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار، محسن پاپری‌زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شهردار و اعضای شورای شهر صدرا و مدیران و مسئولان ذی ربط برگزار شد، پیش از سخنان استاندار بهمن بهروزی، مدیرعامل آبفای شیراز، با تشریح ویژگی‌های فنی این پروژه گفت: ایستگاه پمپاژ مخزن تعادلی صدرا یک پروژه خاص و منحصر به‌فرد در کشور است و اجرای آن نقش مهمی در ارتقای پایداری شبکه آبرسانی این شهر دارد، وی همچنین از شورای پدافند غیرعامل استان در اجرای این پروژه قدردانی کرد.

همچنین جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه‌ها در واحدهای صنعتی، این رویکرد را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: برای حل مسائل زیرساختی باید از ظرفیت سرمایه‌های مردمی و مدل‌های جدید تأمین مالی استفاده کرد.

 پروژه‌های آبرسانی شهر صدرا که شامل پروژه آبرسانی به غرب این شهر از خط دوم شیراز با ۱۵ کیلومتر خط انتقال و اعتبار ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و همچنین پروژه آبرسانی به شرق صدرا با تجهیز دو حلقه چاه با ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه و ۱۰ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که نقش مهمی در پایداری آب شرب این شهر، به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان فارس ایفا می‌کنند.

 


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها