سال اول پنجشنبه 29 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

دوشنبه 06 شهریور 1402 ، 32 : 12

کد خبر :

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی پنج کتابخانه عمومی در استان فارس همزمان با هفته دولت

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به طرح های عمرانی این اداره کل، گفت: پنج پروژه کتابخانه ای در استان فارس همزمان با هفته دولت 1402 افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، محمدحسینفیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اقدامات عمرانی این اداره کل درهفته دولت عنوان کرد: در ادامه تلاش برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و کتابخانه ایدر استان فارس، همزمان با هفته دولت سال 1402 ، چهار کتابخانه عمومی و سالنمطالعاتی در استان فارس افتتاح می شود و کلنگ ساخت یک کتابخانه عمومی در استاننیز به زمین خواهد خورد.

فیروزی افزود: کتابخانه عمومی شهید رجایی از جمله کتابخانه های روستایی استانفارس است. این کتابخانه با متراژ 170 متر مربع در روستای خسویه شهرستان زریندشت ساخته شده که روز پنجشنبه 9 شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بهره برداری از کتابخانه مشارکتی «محمدبهمن بیگی» دیگر کتابخانهروستایی در شهرستان شیراز در هفته دولت، گفت: کتابخانه مشارکتی «محمدبهمنبیگی» با هدف توسعه زیرساخت های فرهنگی در روستاها و مناطق محروم ایجاد شدهاست، این کتابخانه با زیربنای 225 متر مربع در روستای خان خمیس شهرستان شیرازواقع شده که به صورت مشارکتی به بهره برداری خواهد رسید.

فیروزی اضافه کرد: افزون بر این دو سالن مطالعاتی دارای مجوز «شبنم» در شهر شیرازو «باران دانش» در شهر صدرا همزمان با هفته دولت 1402 افتتاح می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس کلنگ زنی کتابخانه عمومی «زنده یاد حاجاسماعیل داوطلب» در شهر مشکان شهرستان نی ریز را دیگر پروژه عمرانی کتابخانههای عمومی استان، برشمرد و گفت: این پروژه با مشارکت خیرین در متراژ 270 مترساخته خواهد شد. کلنگ زنی این کتابخانه روز چهارشنبه 8 شهریورماه با حضورمقامات استان انجام می شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: با افتتاح این چهار پروژه کتابخانه ای در هفته دولت، تعدادکتابخانه های استان به 208 کتابخانه عمومی نهادی، 50 کتابخانه مشارکتی و16سالن مطالعاتی دارای مجوز ارتقا خواهد یافت.


سرخط اخبار فرهنگ و هنر

پربازدیدترین ها