سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

دوشنبه 06 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از مناطق آسیب دیده از زمین لرزه شهرستان اوز ;

307 واحد مسکونی در شهرستان اوز نیازمند ساخت مجدد

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از مناطق آسیب دیده از زمین لرزه شهرستان اوز با اشاره به در جریان بودن ارزیابی مناطق آسیب دیده این شهرستان اظهار داشت : بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، دکتر سید علیرضا حمیدی در جریانبازدید از این شهرستان افزود: تا پاسی از بامداد 28 مرداد ارزیابی ها ادامه داشت و تا48 ساعت همه واحد های مسکونی آسیب دیده بازدید شد و خسارت ها ارزیابی گردید.

وی با اشاره به اینکه خسارت ها به ستاد بحران شهرستان اوز اعلام شده است افزود: کارشناسان بنیاد مسکن 509 واحد مسکونی و تجاری را مورد بازدید قرار دادند که بهعلت شدت خسارت ها 307 واحد نیاز به احداث مجدد دارد ، بنیاد مسکن با تخریب و آواربرداری این واحد های خسارت دیده با مشارکت ساکنان و شهروندان نسبت به اعطایتسهیلات اقدام خواهد کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : 162 واحد مسکونی نیز در این زلزلهخسارت های ترمیمی دیده است که این واحد های مسکونی نیز در فهرست ترمیم وتعمیرات قرار دارد و با تصویب منابع مالی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد .

حمیدی با اشاره به اینکه 17 مورد واحد مسکونی بدون آسیب و 23 مورد تجاری درارزیابی ها بررسی گردید ادامه داد : در مجموع 509 واحد مسکونی مورد ارزیابی وکارشناسی قرار گرفته است ، بعد از ارسال این آمارها به ستاد بحران همچنان افرادی بهبنیاد مسکن مراجعه می کنند تا واحد ها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد ، ما این آمادگی راداریم تا ارزیابی در بخ شهایی از شهرستان که خسارت دیده اند را ادامه دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در مورد اعطای مصالح ساختمان یو مشاروه درساخت واحد ها هم گفت : با تامین مصالح بر اساس تفاهم نامه های موجود سیمانرایگان و مصالح مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت ، هم چنین بنیاد مسکننسبت به صدور مجوزهای ساخت برای واحد های خسارت دیده اقدام کرده است.

لازم به ذکر است ، مدیریت بحران شهرستان اوز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاباسلامی  فارس و هیئت همراه و مدیر کل مدیریت بحران استانداری در محل فرمانداریشهرستان اوز تشکیل جلسه داد.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها