سال اول جمعه 27 مهر 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

چهارشنبه 18 مهر 1403 ، 33 : 20

کد خبر :

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس؛

از تمامي ظرفيت ها براي ترويج فعاليت هاي دانش بنيان و توسعه فناوري در واحد هاي صنعتي استفاده مي شود

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس؛
از  تمامي ظرفيت ها براي  ترويج  فعاليت هاي دانش بنيان و توسعه فناوري در واحد هاي صنعتي استفاده مي شود
با حمايت  شركت شهرك هاي صنعتي فارس و همكاري  مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس  رویداد ملی کشاورزی بهره ور و دانش بنیان ، توسط فن بازار منطقه ای فارس به مدت دو روز در مرکز تحقیقات شيراز  برگزار شد.
براي حضور در اين رويداد بیش از ۳۰ ایده از سراسر استان و از مراکز علمی ،تحقيقاتي و دانشگاهي به  دبیرخانه رویداد ارسال شد که پس از داوري 5 تیم به عنوان تیم برتر منتخب شدند و در آيين اختتاميه  از آنها تجليل شد .
در بخش دوم رویداد با محوريت ارائه نيازهاي فناورانه نيز  بیش از ۱۴۰ نیاز مرتبط با موضوع رویداد که  توسط واحد هاي صنعتي و توليدي در سامانه شرکت شهرکهای صنعتی و سامانه نان ثبت شده بود، به شركت كنندگان و تيم هاي فناور  ارائه شد.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در آيين اختتاميه رویداد ملی کشاورزی بهره ور و دانش بنیان با بيان اينكه تحقق  صنعت دانش بنیان ، موجب حرکت و پویایی بیشتر اقتصاد در این مسیر می‌شود گفت:در اين زمينه  شركت شهرك هاي صنعتي فارس  در چارچوب  ماموريت هاي محوله با ایجاد و راه اندازي  شهرک‌  فناوری صنايع شيميايي و مراكز خدمات كسب و كار و استقرار دانش‌بنیان‌ها ، راه اندازي  و حمايت از فن بازار منطقه اي فارس و حمايت از برگزاري رويدادهاي استارتاپي و دانش بنيان  ،تمامي ظرفيت ها را براي  ترويج  فعاليت هاي دانش بنيان و توسعه فناوري در واحد هاي صنعتي بكار بسته است.
سیدمسعو‌د عظیمی  در ادامه با تشريح  اهمیت همکاری بین عناصر اکوسیستم فناوری گفت:تا زمانی که عناصر مختلف اکوسیستم فناوری نظير بخش دولتي ،شتابدهنده‌ها، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها، خدمات ارائه‌دهندگان و مشاورین،. با یکدیگر  تعامل و همکاری نداشته باشند. نمیتوان به داشتن محصولات فناورانه امیدوار بود.
وی افزود: برگزاری رویدادهای استارتاپی در کشور عمر طولانی دارد اما حلقه مفقوده این رویداد ها، بازار و فروش ایده است  که بخش بزرگی از مشکلات به سرمایه برمیگردد.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس ادامه داد: قوانین بسیار خوبی در کشور برای ثبت مالکیت معنوی ایده ها شکل گرفته است، که استفاده از این ظرفیت ها و قانون جهش تولید دانش بنیان می‌تواند به تیم های فناور کمک کند.

عظیمی  در ادامه با اشاره به برگزاري اين رويداد افزود: ایده های بسیار خوبی در رویداد امروز مطرح شد که شرکت شهرکهای صنعتی نیز حمایت لازم را از این تیم ها انجام خواهد داد.
وي افزود: در بخش به همرساني صاحبان ايده با واحد هاي صنعتي و توليدي نيز كه يكي از حلقه هاي مفقوده در اين بخش است  اين شركت از ظرفيت هاي موجود استفاده خواهد كرد تا زمينه رشد و توسعه  پايدار صنايع فراهم شود


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها