سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 14 مهر 1403 ، 0 : 12

کد خبر :

توسط معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس صورت گرفت:

تقدیر از مدل موفق مواجهه با گردشگران خارجی توسط بوم گردی های فارس

توسط معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس صورت گرفت:
تقدیر از مدل موفق مواجهه با گردشگران خارجی توسط بوم گردی های فارس
در نشست معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با چند تن از فعالین موفق و اثر گذار حوزه گردشگری از اقدامات این افراد در جذب گردشگر تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس محمد فرخ زاده در این نشست با اشاره به مدل موفق مجموعه بوم گردی آقامیر در استان فارس اظهار داشت: وی با همراهی همسرش توانسته است با خلاقیت و نوآوری در جذب توریست خارجی اقدامات موثری انجام دهند.
معاون استاندار فارس افزود: در روزهایی که از سوی کشورهای غربی، ایران و لبنان منطقه قرمز اعلام شده است وی به دلیل موفقیت در اعتماد سازی گردشگران نسبت به تضمین امنیت در ایران در آرامش کامل به کسب و کار خود می پردازد.
به اعتقاد فرخ زاده ایرانیان به دلیل بهره مندی از فرهنگ و تمدن چندین هزارساله همواره ثابت کرده اند هنر گفتگو و تعامل موثر با دنیا را می ‌دانند و چنانچه کار به آنها سپرده شود به خوبی این فرهنگ غنی را به دنیا معرفی خواهند کرد.
فرخ زاده با اشاره به فعالیت های انجام شده در این خانه بوم گردی افزود: بوم گردی ها محل تلفیق سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هستند و فعالین محلی در این مکان هنر دست و هویت محلی خود را به نمایش میگذارند و موجب شگفتی گردشگران خارجی می شوند.
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری نیز با تاکید بر نقش یادگیری در مدیریت اظهار داشت: در حوزه گردشگری عده ای دائم دم از تخصص می زنند و این در حالی است که سهم تبلیغات بین المللی، رسانه ای و ارتباطات در عرصه های بین المللی بسیار پایین است و بسیاری از تاسیسات گردشگری از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و آموزش فراگیر و عمومی مورد غفلت واقع شده، پس ابتدا باید بیاموزیم تا بعد به دیگران آموزش دهیم و استان فارس هم ظرفیت یادگیری و هم ظرفیت یاد دهندگی بسیار خوبی برای خود و کشور را دارا است ولیکن نیاز به برنامه و فعالیت مضاعف و هماهنگی بین دستگاهی و همدلی دولت و بخش خصوصی می باشد تا بتوانیم در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه هنوز در کشور به ارتقا دانش و سواد در حوزه گردشگری نیاز داریم افزود: صدا و سیما، وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی، آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت ارشاد نقش اساسی و کلیدی در ارتقاء سواد گردشگری داشته و دارند.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها