سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 14 مهر 1403 ، 0 : 12

کد خبر :

استاندار فارس در جمع نخبگان استان:

از هوش، توانمندی و استعداد خود به نفع کشور و هم‌وطنان خود استفاده کنید

استاندار فارس در جمع نخبگان استان:
از هوش، توانمندی و استعداد خود به نفع کشور و هم‌وطنان خود استفاده کنید
محمد هادی ایمانیه با تاکید بر اینکه قسمتی از مشکلات کشور باید توسط شما حل شود و در واقع حل مشکلات بدون کمک شما میسر نخواهد بود، گفت: از هوش و توانمندی و استعدادی که خداوند به شما داده به نفع کشور و هم‌وطنان خود استفاده کنید و برای این نعمت خدا را شاکر باشید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس محمد هادی ایمانیه در دیدار با نخبگان استان، که صبح روز شنبه چهاردهم مهرماه در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، دهم مهرماه روز ملی نخبگان را تبریک گفت و با تاکید بر اینکه همواره بزرگترین حامی نخبگان در کشور مقام معظم رهبری مدظله العالی هستند، از زحمات بنیاد نخبگان فارس و مجمع خیرین نخبه پرور استان قدردانی کرد و افزود: همچنان معتقدم تامین زمین مسکن برای نخبگان یکی از مهمترین راه حل‌ها، برای ماندگاری این قشر در کشور است به همین سبب این مسئله با جدیت توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در حال پیگیری است و امیدوارم در همین مهرماه، زمین های اختصاص یافته به اساتید و نخبگان، مجوز مربوطه را از تهران هم کسی نمایند و اقدام اجرایی شروع شود.
 استاندار فارس ضمن اینکه از رئیس بنیاد نخبگان استان خواست گزارشی از چگونگی همکاری سازمان‌ها در خصوص جذب نخبگان ارائه کند، بر ضرورت توجه بیش از پیش خیرین در حوزه حمایت از نخبگان تاکید کرد و اظهار داشت: در مواردی که با دستگاه‌های اجرایی به نتیجه نرسیده‌اید یا دچار مشکل هستید را به صورت مکتوب منعکس کنید تا در حد توان پیگیری شود.
 وی افزود: همدلی و وفاق و مشارکت دولت و مجلس و مردم می‌تواند بخشی اعظمی از مشکلات کشور و به تبع آن مشکلات نخبگان را مرتفع کند؛ از نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار نیز نباید غافل شد.
 نماینده عالی دولت در فارس در ادامه سخنان خود به موضوع تعارض منافع که از جانب یکی از نخبگان حاضر در جلسه مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: تعارض منافع حرف درستی است اما هیچکس اجازه ندارد مانع ورود یک فرد نخبه و آگاه به مجموعه‌ای شود کما اینکه می‌توان با ایده‌ها و تفکرات جدید و نو، اقدامات جدید و نوینی را در هر مجموعه‌ای آغاز کرد.
 وی ضمن گلایه از جدایی دانشگاه و دستگاه اجرایی، گفت: نیاز دستگاه اجرایی باید به صورت سفارش پژوهش به مراکز دانشگاهی به صورت یک امر مهم نهادینه شود؛ تحقق این موضوع راه‌های عملیاتی رفع مشکلات را بیان می کند و همچنین با کمترین هزینه، بیشترین فایده را برای مجموعه اجرایی در پی دارد، اگرچه در سه سال گذشته بهبودی قابل توجهی در ایجاد این ارتباط حاصل شده، اما همچنان کافی نیست.
 ایمانیه با تاکید بر اینکه تدریس تئوری همزمان با تجربه در محیط کار، اثری دوچندان دارد، خواستار انعقاد تفاهمنامه مابین راه و شهرسازی استان و بنیاد نخبگان فارس برای ایجاد شهر نخبگان در شیراز شد و در ادامه افزود: دولت قطعاً از مهندسی معکوس برای رفع نیازهای کشور، به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی حمایت می‌کند.
 استاندار فارس خواستار جمع آوری قوانین حمایتی از نخبگان دارای معلولیت در سراسر جهان شد و افزود: الگوهای حمایتی خوب و موفق در سراسر جهان را جمع‌بندی و ارائه کنید تا پس از تبدیل شدن به قانون بتوان آنها را با هدف حمایت شایسته از نخبگان معلول عملیاتی کرد.
 وی کمبود اعتبار را یکی از گلایه‌های به حق نخبگان و دانشگاهیان دانست و تصریح کرد: همچنان عقیده دارم یکی از بهترین راه حل‌ها برای رفع مشکل سخت افزاری دانشگاه‌ها و سازمان‌ها قانون مولد سازی است. شایسته نیست این همه دانشجو و دانش پژوه درگیر مسائل سخت‌افزاری باشند؛ مولدسازی راه حل ساده‌ای است که از زمین‌ها و املاک مازاد یک دستگاه برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های همان دستگاه استفاده شود.
 نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنان خود، جلسه با نخبگان را خوب و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: هیچ نخبه ای در مقابل بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها و ناملایمات مسئولین، شایسته نیست وطن را ترک کند؛ باید بمانید و کاری کنید مسئولین شایسته بر مسند تصمیم گیری‌ها تکیه بزنند، چرا که ترک کشور پاک کردن صورت مسئله است.
 وی افزود: از هوش و توانمندی و استعدادی که خداوند به شما داده به نفع کشور و هم‌وطنان خود استفاده کنید و برای این نعمت خدا را شاکر باشید؛ قسمتی از مشکلات کشور باید توسط شما حل شود و در واقع این مشکلات بدون کمک شما قابل حل شدن نیست.
 
در ابتدای این دیدار که رئیس بنیاد نخبگان استان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس و رئیس پارک علم و فناوری هم حضور داشتند تعدادی از نخبگان به بیان مطالب خود پرداختند.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها