سال اول پنجشنبه 29 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 03 شهریور 1403 ، 33 : 20

کد خبر :

مدیر کل فرهنگ وارشاد فارس:

بستر عناصر هویتی، صنایع فرهنگی است


مدیر کل فرهنگ وارشاد فارس:
 بستر عناصر هویتی، صنایع فرهنگی است
نمایشگاه ایران نوشت به میزبانی فروشگاه رفاه شعبه خلدبرین در شیراز، هم‌زمان با ۶ استان دیگر در حال برگزاری می باشد و همانگونه که استاندار فارس می گوید: برپایی نمایشگاه ایران نوشت حاصل زحمات و غیرت ایرانی در تولید و توسعه زیر بنای فرهنگی و اقتصادی است.

محمد هادی ایمانیه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: نوشت افزار از ابتدای دوران آموزشی هر دانش آموز و هر کس که قرار است تحصیل علم کند با این مقوله سر و کار دارد و علاوه بر شکل گیری شخصیت دانش آموزان بهترین گزینه برای مقابله با فرهنگ منفی غرب دارد.
استاندار فارس خاطر نشان کرد: شرایط قبلی خیلی جالب نبود که اکثر نوشت افزار از خارج کشور تامین می شد طبیعتا به جز ضرر اقتصادی به کشور حاصل انتقال فرهنگ منفی غربی به ویژه برای کودکان که در حال شکل گیری شخصیت، منش و خلاقیت است.
ایمانیه تصریح کرد: با برپایی چنین نمایشگاهی نمایشگاهی شاهد پیشرفتهای سال گذشته بوده و نقاط ضعف سال گذشته به تدریج در حال رفع شدن است، و در این راستا علاوه بر تامین مصرف داخلی با تلاش تولیدات را به دیگر کشورها صادر و ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را به جهان نشان دهیم.


بستر عناصر هویتی، صنایع فرهنگی است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدید از تولیدات لوازم التحریر افزود: نمایشگاه سومین سالی است که در شیراز در قالب توجه به تولید تولیدات داخلی که برگرفته از فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی برگزار می شود.
قانعی بیان داشت: ایران اسلامی با صنایع فرهنگی و خلاق دنیا در رقابت است، بنابراین علاوه بر توجه به تولید و کسب و کار در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی، هنری و باورها دینی گام بر می دارد.
وی اضافه کرد: دانش آموزان با لوازم التحریر، اسباب بازی ها و کالاهایی از این جنس به راحتی ارتباط معنایی و هویتی با قهرمانان خود برقرار می کند و در مورد هر آنچه در این حوزه تلاش شود شاهد رشد و بالندگی اقتصاد کشور را به وضوح شاهد هستیم.


هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی نوشت افزار ایرانی است
دبیر مجمع فعالان نوشت افزار ایرانی در ادامه در مورد اهداف نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با سابقه ۱۰ ساله، توزیع تولید و محصولات نوشت افزار را به دانش آموزان و والدین آن ها معرفی می کند.
محمد یقینی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان براین خواسته خود مبنی بر برپایی چنین نمایشگاه دور هم جمع شده و به صورت مستقیم محصولات خود را به خانواده ها معرفی و عرضه کنند.
دبیر مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی بیان داشت: هنگامی که تولید کنندگان فعالیت خود را آغاز کردن سهم نوشت افزار ایرانی کمتر از پانزده درصد از کل بازار و سهم محتوای ایرانی صفر بود که با تلاش و فعالیت شبانه روزی افزون بر ۶۰ درصد بازار در این بستر و رویدادها قرار گرفته است.
یقینی افزود: این اتفاق خوشایند باعث شد که هر سال نمایشگاه ایران نوشت تجدید شود و حضور خانواده ها درنمایشگاه نوشت افزار قوت قلبی برای تولیدکنندگان است.
وی تصریح کرد شاید روزی سبد نوشت افزاری در ایران نوشت دارای ضعف و اشکالاتی بود اما امروز از نظر کیفیتی و قیمت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

نوشت افزار با روح و روان نوجوان و کودک سروکار دارد
میلاد دوست فاطمی در ادامه خاطر نشان کرد: نمایشگاه ایران نوشت سال دهمی است که در سطح کشور برگزار میگردد، شیراز هم اولین شهری است که بعد از تهران نمایشگاه ایران نوشت سه سال پیش در حرم شاهچراغ شکل گرفت و خب الان ما سومین سال هست که در خدمت همشهری ها و هم استانی های خودمون هستیم، این نمایشگاه با هدف ترویج کالای داخلی و حمایت از مصرف کننده شکل گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در واقع نوشت افزار یکی از اقلامی هست که با روح و روان نوجوان و کودک ما تقریبا بالغ بر دوازده سال سروکار دارد و خب در نوشت افزار الان متاسفانه فرهنگهای غیر متعارفی شکل گرفته است .
مدیر داخلی نمایشگاه ایران نوشت شیراز ادامه داد: فرهنگهای غربی که هست با روح و روان کودک و نوجوان ما سروکار دارد، این فرهنگ کم کم در ذهن و روحش در واقع رخنه میکند .
دوست فاطمی افزود: ایران نوشت از ده سال قبل بر روی بحث فرهنگسازی خیلی کار کرده و محصولاتی که در نمایشگاه ما تولید میشه و عرضه می گردد همه با فرهنگ بومی و ایرانی متناسب هست و خانواه ها میتوانند با خیال راحت بدون اینکه دغدغه ای داشته باشند کالاها را با قیمت مناسب و رقابتی هم با فرهنگ بومی و اسلامی کشور خودمان تهیه کنند.
وی اذعان کرد: در بحث تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان عزیز ما که بالاخره پیش قراول عرصه جهاد اقتصادی هستند و نیز مجموعه ایران نوشت با هدف هم افزایی بین تولیدکنندگان و حوزه های مختلف حاکمیت و دولت شکل گرفته است.


سرخط اخبار فرهنگ و هنر

پربازدیدترین ها