سال اول يكشنبه 18 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 30 تیر 1403 ، 0 : 12

کد خبر :

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه میز خدمت بیان کرد:

فارس کارگاه بزرگ عمران روستایی است

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه میز خدمت بیان کرد:

فعالیت های عمران روستایی و محرومیت زدایی تعطیل بردار نیست ، فارس کارگاه بزرگعمران روستایی است

سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در میز خدمت که  با حضور دکترایمانه استاندار فارس  ودیگر مسئولین استانی در محل مسجد وکیل برگزار شد بر تداومخدمت و توسعه و محرومیت زدایی در این استان تاکید کرد و اظهار داشت : فعالیت هایعمران روستایی و محرومیت زدایی تعطیل بردار نیست ، فارس کارگاه بزرگ عمران روستاییاست .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، حمیدی در حاشیه میز خدمت با تقدیر ازمسوولان و مدیران بنیاد مسکن که در همه عرصه های خدمت حضور دارند اضافه کرد: بنیادمسکن انقلاب اسلامیبراساس‌ فرمان‌ ۲۱ فروردین‌ ۱۳۵۸ رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌حضرت‌امام‌ خمینی‌ مدظله‌ به‌ منظور تامین‌ مسکن‌ محرومان‌ به‌ویژه‌ روستاییان‌ در چهارچوب‌سیاستها و برنامه‌های‌ دولت‌ تشکیل‌گردید این نهاد انقلابی در طول سالهای بعد از انقلابمنشاء خیر و برکات در راستای تامین مسکن محرومان ، محرومیت زدایی و توسعه روستاییبوده است. در سه سال گذشته با درایت و دور اندیشی شهید جمهور جضرت آیت الله رییسیو با تلا شدولتمردان دولت سیزدهم بنیاد مسکن نیز دستاوردهای درخشانی در استان فارسرقم زد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: از جمله وظایف و کارکردهای بنیاد مسکن ، درسالهای گذشته تلاش برای تامین مسکن مددجویان و محرومان ، تسهیل گری در اعطای وامهای کم بهره و تسهیلات رایگان ، تلاش برای مقاوم سازی مسکن روستایی ، بهسازی وتوسعه وعابر به ویژه در روستاهای محروم و کم برخوردار ، بازسازی و بهسازی مناطقآسیب دیده از سیل و زلزله و حوادث و ایجاد فضایی مناسب برای افزایش انگیزه ماندگاریدر روستاها با کاهش مهاجرت های ناخواسته بوده است.

دکتر حمیدی ادامه داد :  بنیاد مسکن در این سالها تلاش مضاعفی در راستای  مطالعه‌ وبررسی‌ در زمینه‌ تشخیص‌ و تعیین‌نیازمندیهای‌ مسکن‌ محرومان‌ اعم‌ از روستایی‌ و شهری‌ وفراهم‌آوردن‌ موجبات‌ اجرای‌ آن‌ با مشارکت‌ ، همکاری‌ و خودیاری‌مردم‌ و دستگاههای‌ مختلف‌داشته است.

وی خاطر نشان کرد: نگاهی به روند توسعه روستاها در این سالها بیان گر آن است که بنیادمسکن با تهیه‌ طرح‌ مجتمع‌های‌ زیستی‌ و واحدهای‌ مسکونی‌ارزانقیمت‌ و اجرای‌ آنها به‌ طورمستقیم‌ یا با مشارکت‌ مردم‌ باهمکاری‌ و هماهنگی‌ دستگاههای‌ ذیربط در روستا و شهرتوانسته است شرایط رابرای افزایش رفاه و زندگی سالم در روستاها ایجاد کند.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تهیه‌ زمین‌ موردنیاز طرحها و پروژه‌های‌ عمرانی  وآماده‌سازی‌  و تحویل زمین به زوج های جوان قدم هایشایسته ای برای ماندگاری جمعیت روستایی برداشت و از مهاجرت های ناخواسته کاستهاست.

این مقام مسوول افزود:  نهاد انقلابی بنیاد مسکن همچنین با  کمک‌ در جهت‌ تامین‌ مصالح‌ساختمانی‌   ازطریق‌ تولید ، تهیه‌ و توزیع مصالح گام های ارزشمندی برای ایجاد تعادل دربازار مصالح ساختمانی برداشته است.

در ادامه این میز گرد مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تعدادی از مردم شریف استان فارسملاقات کرد.

 

 

 

 


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها