سال اول شنبه 22 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

يكشنبه 05 شهریور 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

استاندار فارس در آیین بهره برداری از ۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن;

باید کمک شود واحدهای مسکونی بافت فرسوده با بهره گیری از این مشوق ها تجمیع و احیا شود

دکتر محمد هادی ایمانیه، روز یکشنبه در چهارمین روز از هفته دولت، در آیین بهره برداری از ۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که به طور همزمان با سراسر کشور به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور انجام شد افزود: باید کمک شود واحدهای مسکونی بافت فرسوده با بهره گیری از این مشوق ها تجمیع و احیا شود.

وی ادامه داد: قطعا اگر این مشوق ها به مردم اعلام و اطلاع رسانی شود، آنها برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده شهری و احیای آن رغبت پیدا خواهند کرد.
او اظهار کرد: این تخریب ها و تجمیع ها بافت تاریخی و خانه‌های میراثی را شامل نمی‌شود و صرفا خانه‌های غیر میراثی قدیمی و فرسوده که خارج از محدوده بافت تاریخی قرار دارد که قدمت برخی به ۷۰ سال هم می رسد را در بر می گیرد.
استاندار فارس افزود: در روستاها نیز با توجه به حذف شرط شرط پنج سال سکونت در روستاها برای دریافت زمین و تسهیلات، کمک خواهد شد کسانی که در حاشیه شهرها ساکن هستند به روستاها بازگشته و زمین رایگان و تسهیلات ساخت دریافت کنند.
ایمانیه افزود: همچنین به منظور حمایت از دهک های پایین، به زودی مصوب خواهد شد که مصالح ساختمانی به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در اختیار متقاضیانی که جزو سه دهک اول هستند قرار گیرد و پس از اتمام ساخت نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات اقدام کنند.
|


تجمیع پلاک های ریزدانه در بافت فرسوده دنبال می شود
مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت: یکی از اهداف اصلی که در بحث احیای بافت فرسوده دنبال می شود تجمیع پلاک های ریزدانه در جهت ساخت و ساز است.
محمود رضا طالبان افزود: در استان فارس ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکونی شامل بافت فرسوده، نهضت ملی مسکن و مسکن روستایی افتتاح می شود.
وی ادامه داد: از این تعداد عمده آن مربوط به بافت فرسوده است که با استفاده از تسهیلات بافت‌های فرسوده احداث شده و امروز ۳۱ واحد مسکونی در محله فخرآباد شیراز به نمایندگی از سایر واحدهای آماده بهره برداری در شهرهای مرودشت، سپیدان، کازرون، جهرم، آباده، استهبان، فسا، ارسنجان، کوار، فیروزآباد، اقلید و لار افتتاح می شود.
او اظهار کرد: در بافت فرسوده حتما باید تجمیع صورت گیرد چرا که قرار نیست واحدهای کوچک قبل مجددا ساخته شود.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها