سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 19 خرداد 1403 ، 0 : 12

کد خبر :

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس خبر داد:

برگزاری آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برای اولین باردرتاریخ انقلاب اسلامی

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس خبر داد:
برگزاری آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برای اولین باردرتاریخ انقلاب اسلامی

 محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس گفت:
نخستین آزمون فراگیر جذب و استخدام افراد دارای معلولیت دارای مدرک لیسانس تا دکترا  که  *دستاورد دولت سیزدهم و ماحصل توجه ویژه رئیس جمهور شهید*  به جامعه هدف بهزیستی است در تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳  ساعت ۷ ونیم صبح بصورت همزمان با سایر استان های کشور در شیراز برگزار شد.


او در ادامه با بیان این که  ۴هزار و ۳۲۶ نفر از افراد دارای معلولیت در سراسر کشور در این آزمون جذب می شوند,افزود :در استان فارس ۹۰۶ نفر برای ۲۸۵ سهمیه استخدامی رقابت کردند.


هوشیار گفت:۱۵۱ نفر منشی (۷۲ زن و ۷۹ مرد)برای همراهی با داوطلبان نیازمند این خدمت  از میان پرسنل بهزیستی فارس در نظر گرفته شد و تمهیدات مربوط به برگزاری آزمون اعم از ایاب و ذهاب,اسکان شب قبل از برگزاری آزمون و همچنین بسیج کامل نیروها و امکانات به جهت حضور هماهنگ داوطلبان و تکریم جامعه هدف معزز انجام گرفت، بهزیستی فارس جهت حمایت توانخواهان و در راستای برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت‌تر این آزمون باتوجه به نیازهای متنوع افراد دارای معلولیت، با برگزاری جلسات متعدد حضوری و غیر حضوری،از طریق فضای اسکای روم به‌صورت مجازی با روسا و کارکنان ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و بررسی نیازهای داوطلبین شرکت کننده در آزمون  و از آنجایی که آزمون به صورت متمرکز در شیراز برگزار شد، آمار و مشخصات توانخواهانی که با مشکل ایاب و ذهاب به شیراز و نیز اسکان در شهرستان شیراز مواجه بوده اند را توسط ادارات بهزیستی شهرستان‌ها جمع آوری نمود و تدابیر لازم  جهت تامین اسکان این عزیزان اندیشیده شد.



مدیر کل بهزیستی فارس خاطر نشان کرد:«پیگیری امور افراد دارای معلولیت در سطح کلان در دولت سیزدهم و به صورت ویژه توسط سازمان بهزیستی در چند سال اخیر صورت گرفته است. در موضوعات متعددی مربوط به حقوق افراد دارای معلولیت و اجرای قانون حمایت از این افراد اقدامات ویژه‌ای رخ داده است. یکی از این پیگیری‌ها موضوع آزمون اختصاصی معلولان بود؛ همین رویکرد دولت سیزدهم و اهتمام ویژه سازمان بهزیستی در مطالبه‌گری از دستگاه‌های ذیربط منجر به شکل‌گیری این اتفاق برای نخستین بار شد و اکنون شاهد تحقق و برگزاری این رویداد مهم هستیم.



هوشیار گفت برگزاری این آزمون یادگار خیلی با ارزشی است که از سیره و منش رئیس جمهور فقید شهید در خدمت به افراد دارای معلولیت به‌ جامانده و بیانگر همت جهادی دولت سیزدهم برای رفع چالش بیکاری جامعه هدف بهزیستی است ؛در دولت سیزدهم ارزیابی‌های بسیار دقیقی جهت دستیابی به آمار و اطلاعات تمامی دستگاه‌هایی که قانون 3 درصد استخدامی را رعایت نکرده بودند، انجام گرفت و در نهایت سهمیه و تعداد افرادی که باید در دستگاه‌های اجرایی تاکنون جذب می‌شدند، تعیین گردید و در این آزمون جذب خواهند شد. مورد دیگری که در دولت شهید رئیسی مورد توجه قرار گرفت، ذخیره سهمیه 3 درصد برای هر دستگاه بود. درصورتی که در یک آزمون بنا به هردلیلی مثل عدم وجود متقاضی و... سهمیه 3 درصد استخدامی افراد دارای معلولیت رعایت نشود، در آزمون بعدی دستگاه ملزم به استفاده از سهمیه آزمون قبلی مازاد بر سهمیه همان آزمون در جذب و به کارگیری افراد دارای معلولیت می‌باشد.

هوشیار گفت: اقدامات و دستاوردهای انجام شده و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم با محوریت شهید آیت‌الله رئیسی به نحو اولی مورد توجه بوده است.بر اساس آمار های موجود تعداد افراد دارای معلولیت که  هم اکنون از مستمری ماهیانه برخوردار  هستند بالغ بر ۱۱۹ هزار نفر است ما رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نسبت به تمام دولت‌های قبل داشته‌ایم و به یمن نگاه ویژه رئیس جمهور شهید،هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت مستمری نیست.


وی افزود: تعداد افراد دارای معلولیتی که علاوه بر مستمری از حق پرستاری ضایعه نخاعی و حق پرستاری خانواده محور برخوردار می‌شدند در ابتدای دولت سیزدهم ۴۱۰۴نفر بودنده که در حال حاضر مجموعا ۸هزار و ۴۸۸ نفر است.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها