سال اول شنبه 22 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

پنجشنبه 19 مرداد 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

امام جمعه شیراز:

امام جمعه شیراز:

ماهیت حرفه‌ای خبرنگاری نباید نادیده گرفته شود

آیت‌ الله لطف ‌الله دژکام پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شیراز افزود: تکنولوژی و ابزارهای جدید ارتباطی نیز به این مساله دامن زد و گفته شد که هر فردی که یک تلفن همراه در دست دارد، یک خبرنگار است و گفته نشد که این فرد از هنر خبرنگاری بی بهره است و فقط تصاویر و مطالب را از طریق اینترنت به همه جا ارسال می کند و جامعه را به هم می‌ریزد.

وی ادامه داد: این مسایل باید بازخوانی شود و در جامعه دوباره گفته شود که باید به خبرنگار واقعی اعتماد شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تاکید بر لزوم توجه خبرنگاران به پردازش اخبار در چارچوب اصلی نگاه دینی و جهان شناسانه اظهارکرد: پردازش اخبار باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب را در چارچوب اصلی نگاه دینی برده و به بینش و جهان بینی برساند.

آیت‌الله دژکام، جامعه انتخابگر را یک جامعه زنده دانست و گفت: یکی از نمونه‌های انتخابگری برگزاری انتخابات‌ است و به نظرم بسیاری از مواردی که منجر به بروز ناامیدی می‌شود از همین عدم آگاهی و فراموش کردن انتخابگری نشات می گیرد چرا که انسان انتخابگر و آگاه هیچ زمانی ناامید نمی‌شود.

وی افزود: خبرنگاران و کسانی که تریبونی برای دفاع از حق و عدالت در اختیار دارند اگر دچار رفتار غیراخلاقی شوند تمام ارزش حرفه‌ای کارشان از بین می‌رود ‌و حتی ممکن است به عدالت نیز لطمه بزنند.


سرخط اخبار فرهنگ و هنر

پربازدیدترین ها