سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

سه شنبه 22 اسفند 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید فارس انجام شد:

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان فارس در روز گرامیداشت شهید


با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید فارس انجام شد:
برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان فارس در روز گرامیداشت شهید
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: دانش آموزان امروز،انتقال دهندگان فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های آینده هستند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرشید قاسمی در آیین گرامیداشت روز شهید و یادواره شهدای فرهنگی استان، در آموزشگاه شاهد امام خامنه ای ناحیه ۴ شیراز، اظهار کرد: این روزها شاهد جنبش و جوش مردم و خرید شب عید هستیم لحظه ای بنگریم ببینیم چه کسانی این فضای آرام را برای فعالیت ما مهیا کرده اند قطعا شهدا این کار ارزشمند را انجام داده اند و ما مدیون همه شهدا هستیم.
وی افزود:تنها شنیدن یادونام شهدا برای شناخت آنها کافی نیست بلکه باید قدر و شأن آنها را درک کنیم.
قاسمی تصریح کرد: فرزندان شهدا همواره آرزو دارند پدرانشان در کنارشان بودند و ازمحبتشان برخوردار می شدند لذا همانطور که روز پدر را گرامی می داریم باید روز شهدا را گرامی بداریم و ارج نهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد:دانش آموزان امروز،انتقال دهندگان فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های آینده هستند.
وی افزود: امیدوارم دانش آموزان رهرو شهدا باشند و خط و مشی شهدا را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.
مدیرکل بنیاد شهید فارس نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش های آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد:چهل و چهار سال قبل رهبر کبیر انقلاب با توجه به نیازی که در جامعه وجود داشت دستور تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند.
سردار ابراهیم بیانی ادامه داد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس شجاعانه در برابر دشمن ایستادند و جهاد اصغر را به جای آوردند اما جهاد اکبر همان خودسازی است که باید سرلوحه کار خود قرار دهیم اما بصیرت افزایی جهاد کبیر است و از همه برتر است که امروز جوانان باید به آن بپردازند.
وی افزود: دشمن در طول تاریخ انقلاب از هیچ تلاشی برای نابودی این انقلاب دریغ نکردند ابتدا با ترور مردم کوچه و بازار و  همچنین مسئولین و سپس جنگ هشت ساله را راه انداختند و در ادامه با انواع روش ها از جمله تحریم های ظالمانه به جنگ با انقلاب اسلامی پرداختند.
مدیرکل بنیاد شهید فارس خاطرنشان کرد: امروز بصیرت افزایی از جهاد اکبر نیز بالاتر است و جهاد کبیر نام دارد، دشمن علیرغم هجمه همه جانبه همواره با شکست رو به رو شده است.
وی اضافه کرد: در طول تاریخ خاک های زیادی از کشور را پادشاهان وقت از دست دادند اما این انقلاب اسلامی بوده است که تا کنون ذره ای از خاک وطن را به دشمن واگذار نکرده است.
سردار بیانی گفت:یکی از خیانت های پهلوی جدایی استان سیزدهم از کشور و تبدیل آن به کشور بحرین بود لذا سلطنت طلب ها تلاش دارند پهلوی را تطهیر کنند.
وی ادامه داد: دمیدن روح نوامیدی در جامعه سرلوحه کار دشمن است و دشمن سعی دارد فرزندان ما از افتخارات ما غافل شوند و کمبود ها را برای مردم برجسته می کند.
مدیرکل بنیاد شهید فارس اضافه کرد: امروز  کشور روسیه که از قدرت نظامی دنیا برخوردار است؛ از ما موشک و پهباد می خرد و این برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است.
وی افزود: فرزندان شهدا باید به خود ببالند و افتخار کنند چرا که آرامش این کشور مدیون خون شهداست.
شایان ذکر است؛ در این مراسم از تعدادی خانواده شهدا با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید فارس تجلیل شد.
خاطرنشان می شود: در این مراسم از ۳۰ نفر برگزیدگان جشواره هنرهای تجسمی ایثار منطقه ۵ کشوری استان های؛ بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، اصفهان کرمان و هرمزگان، تقدیر شد.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها