سال اول سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

يكشنبه 20 اسفند 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

در نشست مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با مدير كل آموزش فني وحرفه اي استان عنوان شد:

توانمندسازي نيروي انساني شاغل در واحدهاي توليدي و صنعتي مولفه هاي مهم توسعه پايدار صنعت و رونق توليد

  در نشست  مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با مدير كل آموزش فني وحرفه اي استان عنوان شد:
توانمندسازي نيروي انساني شاغل در واحدهاي توليدي و صنعتي مولفه هاي  مهم  توسعه پايدار  صنعت و رونق  توليد
در نشست  مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با مدير كل آموزش فني وحرفه اي استان بر گسترش همكاري ها به منظور ارتقاي آموزش هاي مهارتي در واحدهاي صنعتي تاكيد شد.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس  در اين جلسه با بيان اينكه توانمندسازي نيروي انساني شاغل در واحدهاي توليدي و صنعتي از مولفه هاي  اصلي توسعه پايدار  صنعت و رونق  توليد است گفت:ارتقاء آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتي  راهی برای ایجاد سرمایه انسانی و تقویت رشد اقتصادی است.
سيد مسعود عظيمي با اشاره به رشد سریع فناوري  در بخش صنعت بر به روز رساني محتواي آموزشي  در دوره هاي آموزشي مهارتي  تاكيد كرد وگفت: ضروری است با اتخاذ تدابير ويژه اي سطح كيفي آموزش ها متناسب با تغييرات فناوري و ارتقاي تكنولوژي  به روزرساني شود.
وي هم افزایی با بنگاه های اقتصادی و استفاده از  از ظرفیت هاي موجود در مراكز تحقيق و توسعه كارخانجات براي  برای گسترش آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارتي را از راهبردهايي  موثر در ارتقاي آموزش ها در بخش توليد و صنعت برشمرد و افزود:اقدام مهم سازمان آموزش فني و حرفه اي در راه اندازي مراکز بین کارگاهی و جوار کارگاهی در توانمندسازی کارگران و تکنسین ها نقش مهمي برعهده دارد.
عظيمي با بيان اينكه يكي از ماموريت هاي اين شركت توانمندسازي واحدهاي توليدي و صنعتي از طريق برگزاري دوره هاي آموزشي  است گفت:امسال براي افزون بر 3500فعال و شاغل مستقر در واحدهاي صنعتي دوره هاي آموزشي برگزار شده و بخشي از هزينه اين دوره ها از اعتبارات شركت شهرك هاي صنعتي فارس تامين شده است.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس  در ادامه با اشاره به تفاهم نامه هاي منعقد شده بين اين شركت و اداره كل فني و حرفه اي استان گفت:با توجه به ظرفيت هاي ويژه در مراكز زير نظر اداره كل آموزش  فني و حرفه اي و صدور گواهينامه هاي معتبر ،از گسترش و توسعه همكاري ها در راستاي ارتقاي بخش صنعت استان استقبال و حمايت مي كنيم.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان فارس نيز در اين جلسه با اشاره به تعامل و همكاري مناسب بين شركت شهرك هاي صنعتي فارس و اداره كل آموزش فني وحرفه اي استان به منظور  ارائه آموزش هاي مهارتي در واحدهاي صنعتي گفت:با تداوم اين همكاري ها شاهد ارتقاي وضعيت آموزش هاي مهارتي در صنايع مستقر در شهرك هاي صنعتي خواهيم بود.
رهام كيائي  با بيان اينكه يكي از مشكلات بخش صنعت كمبود نيروي ماهر آموزش ديده است گفت:برنامه ريزي براي نيازسنجي مهارتي واحدهاي صنعتي از طريق احصاي نيازهاي آموزشي آنها  و هدفمند كردن آموزش ها در دستوركار اين اداره كل قرارگرفته است.
وي با اشاره به فعاليت مركز ارتقاي مهارت فني و حرفه اي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز گفت:اين مركز داراي 6كارگاه ثايت با امكانات و تجهيزات كامل است كه توانسته با هماهنگي و ارتباط مناسب با واحدهاي صنعتي خدمات مناسبي را ارائه دهد.
      مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان فارس  با اشاره به راه اندازي 80مركز اموزش جوار صنعت در  واحد هاي صنعتي بالاي 100نفر اشتغال در استان گفت:  از اين تعداد 20مركز در شهرك ضنعتي بزرگ شيراز به فعاليت مي پردازد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها