سال اول سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

سه شنبه 15 اسفند 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس خبر داد:

بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور در مدار توسعه پایدار و شتاب صنعتی با تكميل زيرساخت ها/آغاز 14پروژه و بهره برداري از 12طرح در سال جاري در راستاي توسعه و تكميل زيرساخت هاي شهرك صنعتي بزرگ شيراز

بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور در مدار توسعه پایدار و شتاب صنعتی با تكميل زيرساخت ها/آغاز 14پروژه و بهره برداري از 12طرح در سال جاري در راستاي توسعه و تكميل زيرساخت هاي شهرك صنعتي بزرگ شيراز
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امسال و در راستای شتاب بخشيدن به روند توسعه و تكميل زيرساخت ها  در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، 14پروژه زيرساختي جديد  با اعتباري افزون بر 170ميليارد تومان عملياتي شده است.
سید مسعود عظيمي  در جلسه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده نوبت دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور صنعتگران مستقر در این شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اينكه  شهرک صنعتی بزرگ شیراز یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور و مهمترین قطب صنعتی و اشتغال استان است ، توسعه و تكميل زيرساخت هاي آن با هدف ارائه خدمات مطلوب  صنعتگران ، سرمايه گذاران و كارآفرينان مستقر در اين شهرك صنعتي در برنامه شركت شهرك هاي صنعتي فارس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اجراي نهضت آسفالت در  قالب   پروژه از مهمترين برنامه هايي بود كه امسال در دستوركار قرارگرفت گفت:در اين بخش طرح آسفالت و تعريض جاده دسترس شهرك صنعتي  به طول 7كيلومتر و نيز ترميم و روكش آسفالت خيابان ها جمعا با 90ميليارد تومان  درحال انجام است .
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنين از ديگر طرح هاي مهم را  را  تكميل شبكه روشنايي معابر ، اجراي مدول سوم تصفيه خانه فاضلاب،اجراي خط انتقال پساب از تصفيه خانه شهرشيرازبه شهرك صنعتي، تكميل شبكه آب و فاضلاب ،اجراي شبكه فاضلاب فاز هفتم و احداث پست برق شماره 3شهرك فناوري بيان كرد.
عظيمي در ادامه با اشاره به بهره برداري از 12طرح زيرساختي با اعتبار 50ميليارد تومان درسال جاري در شهرك صنعتي بزرگ شيراز گفت:احداث نيروگاه خورشيدي،اجراي شبكه داخلي برق برخي خيابان هاي فاز ششم،تكميل شبكه فاضلاب،روسازي و آسفالت معابر و احداث ايستگاه گاز TBS و خط انتقال گاز را از طرح هاي مهمي برشمرد كه امسال به بهره برداري رسيده اند.
وي در ادامه با بيان اينكه براي رفع کمبود آب مورد نیاز برای واحد‌های صنعتی تامین پایدار آب  شهرك صنعتي بزرگ شيراز به عنوان یک اقدام مهم در دستورکار قرار گرفت و قرارداد تامین آب شرب به میزان 50 لیتر بر ثانیه و با اعتباري افزون بر 53ميليارد تومان با آبفاي شيراز منعقد شد گفت: عمليات اجرايي خط انتقال اين طرح تا ورودي شهرك صنعتي با پيشرفت 70درصدي توسط شركت آبفا درحال انجام است واميدواريم حداكثر تا ارديبهشت سال آينده با اتمام اين طرح ،وارد شبكه  توزيع آب شهرك صنعتي شود .
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد استفاده از  پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شیراز جهت مصارف غیرشرب و فضای سبز شهرک صنعتی گفت: مراحل فنی و اجرایی طراحی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال این طرح انجام شده و  واحدهاي صنعتي متقاضي مي توانند از اين پساب استفاده كنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف بهینه آب شرب، استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب در صنایعی که در فرآیند تولید نیاز به آب غیرقابل شرب دارند به عنوان یک روش جایگزین مدنظر است و زیرساخت‌های شبکه داخلی آب شهرک صنعتی نیز آماده  توزیع پساب است.
عظيمي با بيان اينكه تاكنون  4720قرارداد با متقاضيان و سرمايه گذاران در بخش هاي صنعتي ،كارگاهي ،صنفي و خدماتي  در شهرك صنعتي بزرگ شيراز منعقد شده است گفت:از اين تعداد 2258واحد با اشتغال حدود 28هزار نفر در مرحله بهره برداري قراردارد.
در مجمع عادی فوق‌العاده نوبت دوم شهرک صنعتی بزرگ شیرازكه با حضور صنعتگران و با دستوركار مشخص  برگزارشد،موارد مطروحه  به تصویب رسید.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها