سال اول سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

شنبه 12 اسفند 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

مسئولان اجرایی، پروتکل هایی در مواجهه با تهدیدات تخصصی تعریف کنند




معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور:
مسئولان اجرایی، پروتکل هایی در مواجهه با تهدیدات تخصصی تعریف کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس پدافند غیرعامل و افزایش توان دفاعی در مقابل انواع بحران‌ها، موضوعی است که هم موجب کاهش آسیب پذیری و حفظ سرمایه‌های کلان در یک دستگاه می‌شود و هم اجتناب ناپذیر بودن بروز جنگ‌های احتمالی و حفظ زیرساخت‌ها را در بخش‌های مختلف امکان پذیر می‌کند. دشمن سال‌هاست بدون جنگ افزار و تسلیحات به میدان آمده تا به تاسیسات و تجهیزات حساس نظامی و غیرنظامی کشور آسیب وارد کند و بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب با درک همین مسئله، بارها در بیانات مختلف بر اهمیت پدافند غیرعامل تاکید کرده‌اند و اذعان داشته اند که تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها و صنایع باید با بهره‌گیری از تاکتیک‌های غیرمسلحانه، خود را در برابر حملات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، روانی و فناوری دشمن آماده کنند.
اجرای اصول پدافند غیرعامل و اقدامات بنیادی و زیربنایی در سطوح راهبردی و عملیاتی به اندازه ای اهمیت دارد که دکتر طرزی، معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست با مدیران دستگاه‌ها و شرکت های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس که به میزبانی شرکت شیر پگاه استان برگزار شد بر ضرورت اجرای این مسئله در لایه های ایمنی، امنیت و دفاع تاکید کرد.
او با اشاره به مصادیق حوزه عمومی و پدافند اقتصادی و اهمیت مسئولیت دستگاه‌ها در این زمینه علیرغم محدودیت‌ها و منابع اعتباری، تاکید کرد و اذعان داشت که باید در حیطه بازدارندگی به جایگاهی برسیم که دشمن حتی به فکر تهاجم به زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی نیفتد و عامل عمل کننده نباشد.
این مقام مسئول از ایمنی، امنیت و دفاع به عنوان لایه‌های مهم پدافند غیرعامل یاد کرد و یادآور شد که حدود ۸۰ درصد از اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس مربوط به حوزه ایمنی است.
طرزی، شاخصه دفاع را مهمترین لایه در برابر تهدیدات دشمن علیه زیرساخت‌های کشور دانست و با اشاره به برخی مصادیق عینیت یافته، اذعان داشت که باید اقدامات و ظرفیت شناسایی تهدیدها بیش از رخداد حوادث، پاسخگوی حملات احتمالی باشد.
معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور توضیح داد که علیرغم  توانمندی‌هایی که در لایه دفاعی کشور و سطح تسلیحاتی و تسهیلاتی وجود دارد، مقام معظم رهبری با درک ضرورت بیشتر این مسئله، فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را صادر کرده‌اند. طرزی، اجرای این فرمان را وظیفه همه مدیران دستگاه‌ها دانست و پدافند غیرعامل را تعیین سطح دفاع تخصصی در برابر تهدیدها و حملات تخصصی قلمداد کرد.
نداشتن آمادگی در برابر تهدیدات تخصصی به عنوان یک مولفه بازدارنده، موضوع دیگری بود که این مقام مسئول با اشاره به آن، مانور و تمرین در برابر بحران‌های احتمالی را در کاهش پیامدهای سنگین موثر دانست و توضیح داد که مسئولان اجرایی باید پروتکل‌هایی برای خود در مواجهه با این وضعیت تعریف کنند. معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور، زحمات دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی در فارس در حیطه پدافند غیرعامل را قابل تقدیر دانست و با استناد به تجربیات حوادثی که به عنوان تهدید، عینیت یافته اند، آمادگی در برابر حوادث را بهترین روش مقابله با تهدید تلقی کرد.
او به این نکته اشاره کرد که اگرچه ظرفیت قابل توجهی در حوزه پدافند غیرعامل فارس وجود دارد اما دشمن به عنوان یک عنصر عامل، یک گام جلوتر است و بر همین اساس در حوزه‌های غیرنظامی باید به بازدارندگی برسیم و هوشیارانه با عینک تهدید محوری، نگاه جدی‌تری به این حوزه داشته باشیم.
*** *لزوم تامین اعتبار و منابع انسانی مورد نیاز در حوزه پدافند غیرعامل
وحید خداپرست، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز با اشاره به اجرای اهداف سازمان پدافند غیرعامل در دستگاه‌های تابعه از تدوین برنامه‌هایی همچون برگزاری جلسات توجیهی، راه‌اندازی کارگروه‌های آموزشی در بخش صنعت فارس و پوشش تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌های اداری به دوربین‌های مداربسته خبر داد. هر چند خداپرست‌، تامین اعتبار برای اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل را دشوار دانست اما جداسازی شبکه اینترنت و اینترانت شبکه ملی در ساختمان جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و تدوین تدابیر و اجرای اقدامات اثرگذار در ساختار آی‌تی و اداره کل را برخی امورات انجام شده در راستای عمل به منویات سازمان پدافند غیرعامل کشور برشمرد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها