سال اول سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

دوشنبه 07 اسفند 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

در بازديد معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار فارس از مركز خدمات كسب و فناوري شهرك فناوري صنايع شيميايي شيراز مطرح شد

بستر سازي براي فعاليت شركت هاي دانش بنيان و فناور در شهرك هاي صنعتي استان فارس

در بازديد معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار فارس از مركز خدمات كسب و فناوري شهرك فناوري صنايع شيميايي شيراز مطرح شد:
بستر سازي براي فعاليت شركت هاي دانش بنيان و فناور در شهرك هاي صنعتي استان فارس
در بازديد معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار فارس از مركز خدمات كسب و فناوري شهرك فناوري صنايع شيميايي شيراز و برخي واحدهاي فناور و دانش بنيان در شهرك صنعتي بزرگ شيراز بر حمايت از واحدهاي فناور و دانش بنيان در راستاي تحقق جهش توليد ،ايجاد اشتغال پايدار تاكيد شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار فارس در جلسه اي كه در مركز خدمات كسب و فناوري شهرك فناوري صنايع شيميايي شيراز برگزارشد با بيان اينكه حمايت از واحدهايي كه در زمينه توليد انبوه ايده ها و طرح هاي فناور اقدام مي كنند در دستور كار مجموعه اقتصادي استان قرار دارد گفت:براي حركت در مسير توليد پايدار ،ارزش آفرين با تكيه بر زنجيره ارزش و توسعه صادرات نيازمند سرمايه گذاري ،حمايت ،تقويت و توسعه واحد هاي صنعتي فناور و دانش بنيان هستيم.
حسن شيخ نيا افزود:براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان و فناور ،در سال 1403 اولويت اختصاص تسهيلات و منابع نظام بانكي را به سمت تقويت ،توسعه و حمايت از شركت هاي دانش بنيان وفناور سوق خواهيم داد.
وي با اشاره به بازديد از واحدهاي مستقر در پارك علم و فناوري فارس گفت:بايد در يك بازه زماني ،زمينه انتقال و استقرار اين واحدها در شهرك صنعتي فراهم شود تا شاهد شتاب بخشي به توليد و اشتغال واحدهاي دانش بنيان باشيم.
وي با بيان اينكه در حال فراهم كردن بستر هاي لازم براي استقرار واحدهاي دانش بنيان و فناور در شهرك هاي صنعتي استان هستيم گفت: در اين زمينه، اراضي از طرح توسعه شهرك صنعتي بزرگ شيراز و نيز ساير شهرك هاي صنعتي استان جهت استقرار اين واحدها آماده سازي خواهدشد.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيزبا بيان اينكه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه تولید و اشتغال نقشی غیرقابل انکاری دارد و می‌توانند خلاهای موجود در حوزه تولید کشور را رفع کنند گفت:در راستاي حمايت از استقرارو فعاليت شركت هاي دانش بنيان و فناور بخشي از اراضي شهرك هاي صنعي جهت استقرار اين شركت ها در نظر گرفته شده و در برخي شهرك ها نيز در حال آماده سازي اراضي جهت استقرار اين واحدها هستيم است.
سيد مسعود عظيمي با بيان اينكه فارس در سال گذشته نيز واگذاري زمين به 31شركت دانش بنيان با شرايط ويژه در شهرك صنعتي بزرگ شيراز انجام شده است گفت: حدود ۶ هکتار زمین بدون مزایده و تنها با پرداخت 10% از مبلغ قرارداد به عنوان پیش پرداخت و شرایط پرداخت اقساط با 6ماه تنفس واگذار شد که معادل ۳۳درصد از کل اراضی واگذار شده در سال گذشته در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به شرکت های دانش بنیان واگذار شده است.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود: كار بررسي و پايش قراردادهاي واگذاري به اين شركت ها با هدف تسريع در بهره برداري واحدهاي دانش بنيان در حال انجام است .
عظيمي در ادامه با بيان اينكه شهرک فناوري صنايع شيميايي شيراز بعنوان يكي از 7شهرك فناوري در كشور و تنها شهرك تخصصي فناوري صنايع شيميايي است كه با هدف ایجاد بستر مناسب برای استقرار شرکت‌های فناور ،دانش بنيان و مشاوره‌ای در جوار شهرك صنعتي بزرگ شيراز راه‌اندازی شده است گفت: و تاكنون 26قرارداد واگذاري با شركت هاي فناور و دانش بنيان در اين شهرك تخصصي منعقد شده است كه برخي از شركت ها در آستانه بهره برداري قراردارند
وي افزود: در طراحی این شهرک صنعتی، بخش‌های مختلفی برای استقرار واحدهای آزمایشگاهی، کارگاهی، تحقیق و توسعه و ساختمان‌های چند مستاجره جانمایی و مشخص شده است.
عظيمي افزود:بر اساس قانون، واحدهای مستقر در شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز از معافیت‌های گمرکی مناطق ویژه اقتصادی نیز برخوردار می‌شوند.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه با اشاره به فعاليت مرکز خدمات کسب‌وکار شهرک فناوری در شهرك صنایع شیمیایی شیراز گفت:در اين مركز درحال‌حاضر 32 شرکت مشاور و دانش‌بیان در حوزه‌های طراحی، فنی، مهندسی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی مستقر و به فعاليت مي پردازند.
وي يكي از فعاليت هاي شركت شهرك هاي صنعتي فارس را حمايت و كمك به دانش بنيان شدن واحدهاي صنعتي و توليدي بيان كرد و گفت:در اين زمينه 280واحد مستعد دانش بنيان شدن وارد فرآيند ارزيابي شدند كه 100شركت دانش بنيان شدند.
عظيمي در ادامه از برنامه ريزي براي راه اندازي پردیس علم و فناوری توسط اين شركت و باهمكاري پارك علم و فناوري در استان خبر داد و افزود:يك سايت در شهرك صنعتي بيضا در فاصله نزديك با مركز استان و همجوار با آزاد راه شيراز-اصفهان براي پرديس علم و فناوري در نظر گرفته شده است.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي موجود در فن بازار منطقه ای فارس بعنوان يكي از فن بازارهای مطرح و موفق کشور در زمينه بستر سازي بمنظور تبادل فناوري گفت: از ابتداي امسال تا كنون 51به هم رساني بين مجموعه ها و شركت هاي داراي فناوري با واحدهاي صنعتي به ارزش 120ميليارد تومان در فن بازار منطقه اي فارس انجام شده است.
وي نقش فن بازار در ایجاد ارتباط بین شرکت های دانش بنیان و واحدهای صنعتی را مهم بیان کرد و گفت:واحدهای صنعتی نیز می توانند از فرصت ایجاد شده برای رفع نیازهای خود در حوزه تکنولوژی و فناوری استفاده کنند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد:تاکنون 110واحد صنعتی با عضویت در فن بازار فارس نیازهای خود را اعلام که برخی از آنها نیز رفع شده است.
وی افزود:فن بازار منطقه ای فارس زیر نظر شرکت شهرکهای صنعتی فارس کار شناسایی و رفع نیاز فناورانه،بازاریابی و‌فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه گذار برای شرکت های دانش بنیان و‌فناور‌را برعهده دارد.
در اين برنامه معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار فارس با همراهي مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس و مدير كل دفتر سرمايه گذاري استانداري و معاونان و مديران شركت شهرك هاي صنعتي فارس از دو مجموعه دانش بنيان در شهرك صنعتي بزرگ شيراز ومركز خدمات كسب وكار شهرك فناوري بازديد كردند.
مجموعه صنعتي مهران طب بعنوان بزرگترين تولیدكننده دستگاه های رادیولوژی دیجیتال در شهرك صنعتي بزرگ شيراز به فعاليت مي پردازد
اين واحد صنعتي ظرفيت توليد سالانه 200دستگاه در سال را دارد و قيمت هردستگاه يك سوم قيمت دستگاه مشابه خارجي آن است كه سالانه صرفه جويي ارزي قابل توجهي را دارد.
همچنين معاون استاندار فارس و هيات همراه از شركت دانش بنيان فناوري ازياد برداشت در مركز خدمات كسب وكار شهرك فناوري شيراز كه در زمينه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی صنایع بالادستی نفت و گاز، مطالعات مهندسی مخازن، انجام خصوصیات سنگ و سیال مخزن (RcalScal ) مطالعات ویژه پژوهشی در صنایع بالادستی نفت و گازو ساخت تجهیزات و دستگاههای صنعتی و نیمه صنعتی به فعاليت مي پردازد بازديد و با توانمندي اين شركت آشنا شدند .


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها