سال اول شنبه 06 مرداد 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

دوشنبه 16 بهمن 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

همزمان با دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

بهره برداري از 9طرح عمراني و زيرساختي در شهرك ها و نواحي صنعتي استان در پنجمين روز از دهه مبارك فجر با اعتبار 948ميليارد تومان

بهره برداري از 9طرح عمراني و زيرساختي در شهرك ها و نواحي صنعتي استان در پنجمين روز از دهه مبارك فجر با اعتبار 948ميليارد تومان
همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ۳طرح بزرگ صنعتی در قالب طرح توسعه با سرمایه گذاری افزون بر ۷۸۰میلیارد تومان در شهرک صنعتی بزرگ شیرازبه بهره برداری رسید.
در این مراسم که معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صنعت معدن و تجارت،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس،مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس،مدیر کل صنعت،معدن و تجارت و برخی مسولان و سرمایه گذاران برگزارشد،طرح های توسعه سه مجتمع صنعتی با اشتغال ۲۹۵نفر به بهره برداری رسید.
طرح توسعه شرکت پایا بتن سورن پارسه  با ظرفیت تولید ۳۰۰هزارتن مصالح صنعت ساختمان شامل تولید سیمان آمیخته،چسب کاشی خمیری،چسب کاشی پودری وملات مخلوط مواد کانی پلیمری و سلولزی با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۰نفر ،طرح توسعه مجموعه صنعتی سازه پیوند تولید کننده محصولات صنعت ساختمان و تجهیزات صنایع نفت،گاز و پتروشیمی شامل انواع سازه های فلزی با ظرفیت ۱۶هزار تن ،مخازن با ظرفیت ۲هزارتن،انواع مبدل های حرارتی با ظرفیت ۲۰دستگاه و مبدل هواخنک با ظرفیت ۳۰دستگاه و فیلتر آب با ظرفیت ۵۰دستگاه در سال با سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۰نفر و طرح توسعه شرکت مدرن ابزار تولید کننده صنایع فلزی و برخی قطعات صنعت خودرو با ظرفیت ۵هزارتن  شامل محصولات تولیدی اویل ماژول- درپوش محفظه فیلتر روغن خودرو، داشبورد خودرو وسایر قطعات پلاستیکی خودرو با ظرفیت سالیانه ۲۱۰ هزار عدد و همچنین همراه با قالب‌سازی قطعات با سرمایه گذاری  ۳۰میلیارد تومان و اشتغال ۲۵نفر طرح های بود که به میمنت ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت:افتتاح طرح توسعه این مجموعه های صنعتی بیانگر پویایی بخش تولید  و حرکت واحد‌های صنعتی به سمت توسعه فناوری و ارتقای کمی و کیفی تولید و اشتغال است.
سید مسعود عظیمی اشتغال‌زایی را از نیازهای مهم و اساسی کشور دانست وگفت:  اگر به دنبال اشتغال پایدار هستیم قاعدتاً بخش صنعت و تولید  پایه اصلی برای حرکت در این مسیر است و  شهرکهای صنعتی با آماده  کردن بسترهای موجود ،زمینه لازم را برای پویایی بخش صنعت و تولید کشور فراهم می کند.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز از بزرگترین شهرکهای صنعتی کشور و مهمترین قطب تولید و صنعت استان محسوب می شود گفت:بیش از ۴۷۰۰قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز منعقد که از این تعداد۲۳۰۰واحد با اشتغال افزون بر ۲۵هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.
عظیمی با بیان اینکه صنایع شاخصی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مشغول به فعالیت هستند گفت:برخی از این صنایع محصولات منحصر به فردی تولید می کنند که علاوه بر تامین نیاز داخلی و خودکفایی ،به خارج از کشور نیز صادرات دارند و توانسته اند ارز آوری خوبی داشته باشند.
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد:بهره برداری از 5طرح زيرساختي و توليدي در شهرك هاي صنعتي سپيدان با اعتبار 68ميليارد تومان
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر 5طرح زيرساختي و توليدي در شهرك هاي صنعتي سپيدان با اعتبار افزون بر 68ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
در آيين بهره برداري از اين طرح ها كه با  حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور ، معاون گردشگری و‌امور زائرین استانداری فارس ،مدير كل جهاد كشاورزي ،مهاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي فارس ،امام جمعه ،فرماندار و جمعي از مسولان شهرستان سپيدان برگزارشد،4طرح زيرساختي در ناحيه  صنعتي سپيدان 3 و يك طرح توليدي در شهرك صنعتي همايجان به بهره برداري رسيدند.
معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: به ميمنت اين ايام 4طرح زيرساختي با اعتبار 22ميليارد تومان در ناحيه  صنعتي سپيدان 3 افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
سيد محمود قيومي افزود:شبکه 20 کیلو ولت داخلی ، شبکه روشنایی ، زيرسازي و وآسفالت جاده دسترس و زيرسازي و آسفالت خيابان ها و معابر داخل شهرك صنعتي چهار طرحي بودند كه در ناحيه صنعتي سپيدان 3به بهره برداري رسيدند .
وي افزود:اين طرح ها در راستاي توسعه و تكميل زيرساخت ها در اين ناحيه صنعتي اجرا شده است.
قيومي همچنين از افتتاح سردخانه و بسته بندی میوه در در شهرک صنعتی همايجان سپیدان خبرداد و گفت:،طرح سردخانه و بسته بندی میوه با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن واشتغال 15نفر  با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
همزمان با دهه مبارک فجر  کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی سنگ خرم بید به بهره برداری رسید .
در این مراسم که معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس ،معاون برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی فارس،فرماندارو مسولان شهرستان خرم‌بید حضور داشتند این واحد سنگبری افتتاح شد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها