سال اول پنجشنبه 29 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

سه شنبه 05 دی 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

پیام مدیر کل بنیاد مسکن فارس به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی

پیام مدیر کل بنیاد مسکن فارس به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی
سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در پیامی فرا رسیدن هفته کاهش بلایای طبیعی را گرامی داشت و بر لزوم آمادگی برای مقابله با بحران ها و شرایط غیر مترقبه بروز حوادث تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، متن پیام مدیر کل بنیاد مسکن فارس به شرح زیر است .
ارتقای روز افزون توان علمی و آموزشی انسان در دنیای معاصر باعث جلوگیری از حوادث ناگوار و زیانبار طبیعی است . کشورمان  تاکنون ۳۴ نوع از حوادث را تجربه کرده و همه ساله بر اثر وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه خسارت و تلفات جانی و مالی بسیاری را متحمل می‌شود،بنابراین درک درست وقایع و پدیده‌های طبیعی منجر به پیش بینی، پیشگیری و تقابل منطقی و درست با آنها خواهد شد.
حوادث و سوانح   این حقیقت را گوشزد می‌کند که پیش بینی‌ها و چاره اندیشی‌ها و راه‌های مقابله و همزیستی با این بلایا  کافی نیست و تنها شمار اندکی از مردم دانش، فن و هنر مدیریت و مهار اینگونه بلایا را فراگرفته و به کار می‌بندند.
بنیاد مسکن استان فارس  با اولویت بخشیدن به موضوع مقاوم سازی مسکن روستایی و تسهیلگری در اعطای تسهیلات بانکی و وام های بلا عوض گام های موثری در کاهش اثرات بلایای طبیعی برداشته است و جا دارد روستاییان شریف نیز با استقبال بیشتر از این تسهیلات راه را برای مقابله با بلایای طبیعی و زندگی سالم بیشتر هموار کنند.
بنیاد مسکن استان فارس به عنوان بعنوان متولی مقاوم سازی مسکن روستایی و عمران و توسعه و محرومیت زدایی در این مناطق  مدیریت بحران در مناطق روستایی را دراولویت می داند و  با اجرای برنامه ارزیابی و آموزش آمادگی خانوار در برابر بلایا، توجه ویژه ای به تاب آوری، پیشگیری و کاهش آسیب پذیری در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت با تاکید به نقش محوری مردم دارد.
امید است به مناسبت بزرگداشت این روز و به منظور بهبود پاسخ گویی در برابر بلایا،  برنامه ریزی جهت اجرای تمرین باحضور تیم های عملیاتی   با رویکرد توانمند سازی جوامع محلی استان در پاسخگویی به موقع به حوادث و سوانح و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و مدیریت خطر بلایا ترویج گردد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها