سال اول شنبه 22 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

پنجشنبه 02 شهریور 1402 ، 56 : 11

کد خبر :

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس؛

پروژه کتابخانه‌سازی فارس بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: فارس ۳۳ پروژه کتابخانه‌ای فعال دارد که از این شمار ۱۲ مورد آن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، محمد حسین فیروزی،مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس روز سه‌شنبه در بازدید و میزگرد خبری خبرگزاریایرنا فارس افزود: در هفته دولت پیش رو چهار پروژه کتابخانه‌ای افتتاح و اجراییمی‌شود.

وی عنوان کرد: کتابخانه روستای خانه خمیس شیراز، کتابخانه خسویه زرین دشت،سالن مطالعه شهر صدرا در این هفته افتتاح و بهره برداری و کتابخانه شهر مشکاننیریز کلنگ زنی می‌شود.

فیروزی اضافه کرد: در هفته کتاب در آبان ماه امسال نیز ۲ پروژه لطیفی و شرفویهلارستان افتتاح میشود و تا پایان سال کتابخانه شماره ۲ شهر داراب وارد مدارخدمت‌سانی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: اهتمام و همت دولت مردمی سیزدهم برایایجاد کتابخانه مرکزی شیراز مشهود است و با تاکید استاندار و هماهنگی دستگاه‌هاامید است آرزوی دیرینه مردم شیراز محقق شود.

وی ادامه داد: این پروژه که در ماه‌های گذشته کلنگ‌زنی شد اکنون در مرحله تهیه نقشهاست و با توجه به زمانبندی ارائه شده از سوی استاندار تلاش می‌شود تا مرحله ساختآن از بهمن ماه امسال آغاز شود.

فیروزی یادآور شد: کتابخانه مرکزی شیراز در ۱۷ هزار متر مربع زیر بنا در محل میدانولیعصر (عج) احداث می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ادامه داد: بازسازی قدیمی‌ترین کتابخانه فارس وجنوب کشور که از چند سال پیش آغاز شده مراحل نهایی خود را می‌گذراند و پیش بینیمی‌شود تا هفته کتاب امسال در آبان ماه با یک فضای جدید وارد چرخه خدمت‌رسانی بهمردم شیراز شود.

اهدای نزدیک به 16 هزار جلد کتاب تنها در ۱۰ روز

وی با اشاره به آغاز طرح نذر کتاب فارس از 16 مرداد ماه با هدف تامین منابعکتابخانه‌ای و تقویت ارتباط مردم فارس با این مراکز فرهنگی، گفت: طی ۱۰ روز گذشته ازاین طرح نزدیک به 16 هزار جلد کتاب به ارزش مالی بیش از هفت میلیارد ریال از سوی۴۳۰ نفر به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

فیروزی پیش بینی کرد: تا پایان این مرحله از نذر کتاب در آبان ماه امسال بیش از ۳۰۰هزار جلد کتاب جمع‌آوری شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: کتاب‌های جمع آوری شده برای تامینمنابع کتابخانه‌های عمومی ثابت و سیار، کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه زندانها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: در تابستان جاری با طرح "زیر سایه کتاب" ۱۴ هزار برنامه از سوی کادرکتابخانه‌های عمومی سراسر استان طراحی و اجرا شد که اثر آن در رشد شاخص‌هایامانت و عضویت در این مدت مشهود است.

 

کتابخانه‌های عمومی فارس؛ میزبان ۶۰ خدمت نو

فیروزی گفت: در زمان حاضر ۲۵۶ کتابخانه عمومی در ۳۷ شهرستان فارس فعال است که۵۳ مورد از آن در سطح روستاها فعالیت می‌کنند که این شمار پیش از پیروزی انقلاباسلامی صفر بود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی توان پاسخ دادن به بخش زیادی از نیاز مخاطبانرا دارد، گفت: امروز همه کتابخانه‌های عمومی این استان بخش کودک و نوجوان را دارندو علاوه بر آن از ۱۳ کتابخانه عمومی تخصصی این گروه‌های سنی، پنج مورد در استانفارس فعالیت می‌کند.

 فیروزی اضافه کرد: امروز کتابخانه‌های عمومی تنها محلی برای مطالعه و امانت کتابنیست بلکه ۶۰ خدمت جدید در این مراکز ارائه می‌شود که بخش‌های علم، گفت و گو،نشست‌های کتابخوان و دیگر برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری از این دست برنامه‌هااست و مخاطب نیز این تنوع را می‌طلبند.


سرخط اخبار فرهنگ و هنر

پربازدیدترین ها