سال اول شنبه 22 اردیبهشت 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

چهارشنبه 01 شهریور 1402 ، 36 : 19

کد خبر :

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ;

۱۵۶ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت این بنیاد وارد فاز اجرا شده‌اند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه بیش از ۱۵۶ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت این بنیاد وارد فاز اجرا شده‌اند،گفت: ۶هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تأمین شده است.

حمیدرضا سهرابی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دوره آموزش کنترل پروژه پیشرفته ویژه کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرا شده است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: از ۱۵۶ هزار واحدی که در شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شده است تعداد ۸۳ هزار واحد گروه ساخت و انفرادی است و حدود ۷۴ هزار واحد بنیاد ساز است که توسط بنیاد مسکن در مجتمع های مسکونی احداث و تحویل متقاضیان خواهد شد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این نشست آموزشی اظهار کرد: مسکن و ساختمان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور بوده و طیف گسترده‌ای از سایر صنایع را برای فعالیت های خویش به همراه دارد.
سید علیرضا حمیدی ادامه داد: اصلاح الگوی ساخت و ساز، بهره‌برداری و بازیافت مصالح در پایان عمر ساختمان از دغدغه های مهم کشورها برای توسعه پایدار است.



وی اضافه کرد: بحث مصرف انرژی در ساختمان، از مرحله طراحی ساختمان شروع شده و تا مراحل پیاده‌سازی، اجرا، نگهداری و مرحله استفاده و بهره‌برداری از آن ادامه پیدا می‌کند.
حمیدی یادآور شد: معاونت امور مسکن شهری و زیر مجموعه های استانی مسئولیت برنامه‌ریزی، تأمین زمین و انجام مطالعات و تهیه طرح‌های لازم برای پروژه‌های احداث مسکن کم درآمد، تأمین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و منابعی از بنیاد مسکن و کمک‌هایی که از طرف دولت و حساب ۱۰۰ امام (ره) در بودجه‌های سالیانه پیش‌بینی می‌شود را بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: مدیریت و کنترل پروژه امروزه یکی از مهمترین دانش‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ انجام پروژه‌ها به‌شمار می‌رود؛ کاربرد مدیریت و کنترل پروژه گسترده و در سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات گوناگون محسوس است.
حمیدی با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل پروژه اساس کار بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری، کارخانه‌های صنعتی، شرکت‌های مهندسین مشاور، شرکت‌های عمرانی و گروه‌های پژوهشی محسوب می‌شود افزود: به‌طور کلی، هر مجموعه‌ای که به‌طریقی با امور طراحی، پژوهشی، صنعتی، عمرانی و نظارتی سر و کار داشته باشد، باید از مدیریت و کنترل پروژه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.
وی گفت: بنیاد مسکن با در اولویت قرار دادن موضوع کنترل پروژه همه موازین فنی را در اجرای طرح‌های مسکن شهری با اولویت نظارت مهندسی رعایت می‌کند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس از برنامه‌ریزی و کنترل‌ پروژه به‌عنوان دو رکن اصلی مدیریت نام برد و افزود: توجه و پیاده‌سازی این دو رکن به تسریع انجام پروژه‌ها و نیز کاهش هزینه‌ی اجرای آن‌ها خواهد انجامید.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها