سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

جمعه 05 آبان 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس :

بانک ها نقش اساسی در روان سازی اعطای تسهیلات و شتاب بخشی به نهضت ملی مسکن دارند

بانک ها  نقش اساسی در روان سازی اعطای تسهیلات و شتاب بخشی به نهضت ملیمسکن دارند

دکتر سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در جلسه مشترک بينادمسکن و بانک صادرات بر لزوم تسهیلگری بانک ها برای پیشبرد طرح های نهضت ملیمسکن تاکید کرد و گفت : بانک ها  نقش اساسی در روان سازی اعطای تسهیلات وشتاب بخشی به نهضت ملی مسکن دارند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، حمیدی دراین نشست که با  حضورمحمد رسول  پروري معاون مسکن شهري ، مدير امور شعب بانک صادرات ، رئيساعتبارات بانک صادرات  تشکیل شد ، در راستاي جذب تسهيلات طرح نهضت  مليمسکن در استان فارس سخنانی ایراد کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه  نهضت ملی مسکن   قرار است درآن با ساخت ۴ میلیون مسکن، بخشی از مشکل مسکن مردم حل شود گفت : این طرحنباید به مانع کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برخورد  کند  و سرعت روند آن کندشود ،  طبق قانون «جهش تولید مسکن» بانک‌ها موظف‌ هستند ۲۰ درصد تسهیلاتپرداختی کل نظام بانکی را به بخش مسکن اختصاص دهند، به طوری که این میزان درسال اول اجرای قانون کمتر از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان نباشد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تقدیر از همکاری و تعامل بانک ها دراستان فارساضافه  کرد :  رشد  سرسام آور قیمت مسکن در چند سال اخیر  باعث شده که خریداین کالای بادوام برای بسیاری از دهک‌ها به آرزو تبدیل شود از این رو امید است با بهثمر نشستن طرح های نهضت ملی مسکن بار بزرگی از دوش اقشار مختلف مردم درزمینه تامین مسکن برداشته شود.

وی به زمان انتظار برای خانه دار شدن برخی اقشار اشاره کرد و گفت :  رشد قیمتمسکن و زمین باعث شده تا اگر سه دهک اول جامعه بخواهند اقدام به خریداریمسکن با این درآمدها و نرخ تورم کنند باید سالهای زیادی  صبر کنند تا صاحب مسکنشوند ، نهضت ملی مسکن این امیدواری را در جامعه بوجود آورد که با اعطایتسهیلات بانکی و تامین زمین از سوی دولت بسیاری از اقشار جامعه صاحب مسکنشوند.

حمیدی اضافه کرد : تعامل و هم افزایی  بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن  و  همکاری مناسب برای پیشبرد طرح  و تامین مسکن  با سود مناسب  و متعارف به مردمراهگشای مشکلات تامین منابع درآمدی این طرح است.

مدير امور شعب بانک صادرات هم در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکناستفاده از ظرفیت های قانونی و حفظ منابع بانک بر اساس وظایف قانونی را راهگشایپیشبرد طرح های تامین مسکن دانست.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها