سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

جمعه 05 آبان 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

طرح نشست صمیمی در ۱۰۰ محله هدف سازمان بهزیستی:

چالش ها و درخواست های جامعه هدف بهزیستی در محلات کم برخوردار

دکتر معصومه توکلی مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ازاجرای طرح ملی نشست صمیمی مسئولین بهزیستی با جامعه هدف با حضور شبکهای از مسئولین درون و برون سازمانی در بخش دولتی و غیر دولتی در فارس خبر داد وگفت:

با اجرای این برنامه در شهر شیراز , در محلات سعدی و شهرک بهار و دعوت بهزیستیفارس از سایر ارگان های دولتی,نهادهای غیردواتی و گروه های جهادی,شرایط مرتفعنمودن چالش ها و درخواست های جامعه هدف بهزیستی در محلات کم برخوردار بانشست صمیمی و تکیه بر همت جمعی فراهم آمد.

توکلی افزود:تاکید سازمان بهزیستی بر برنامه ریزی خدمات بر اساس مولفه  هایجمعیت شناختی و همچنین هم افزایی نیروهای صف و ستاد بهزیستی همراه با سایردستگاه ها است تا اریه اعتبارات و خدمات نزدیک به میدان و واقعیت ها استان هاباشد.

مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی ظهار داشت: این طرح ملی باهدف تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار در زمینه هایاجتماعی،فرهنگی،آموزشی،ورزشی،درمانی در استان های کشور اجرا می شود .

فرهاد سعدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز ضمن حضور در ایننشست که در قالب میز ارتباطات مردمی در محله سعدی شیراز برگزار شد بیان داشت: اجرای این طرح ابتکاری از سوی بهزیستی کشور با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌هایاجرایی کشور برای افزایش رضایت‌مندی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی وسایر افراد نیازمند و رفع مشکلات آن ها قابل تقدیر است چرا که با اجرای این برنامهمسئولین ضمن حضور در محلات به مرتفع نمودن چالش های جامعه هدف بصورترو در رو و بدون واسطه می پردازند.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی نیز با تیمی متشکل از شورای معاونین,مدیربهزیستی شیراز و کارشناسان ستادی و شهرستان شیراز در این طرح به پاسخگویی امورمراجعین پرداخت.

هوشیار عنوان کرد:طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخودار کشور به‌منظورحضور میدانی، ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان بهزیستی با استقرار میزارتباطات مردمی در این مناطق و پاسخگویی به نیاز مراجعان با رویکرد محلهمحوری،حل‌ مساله و ظرفیتسازی اجتماعی و خدمت‌رسانی در محلات کم برخوردارسراسرکشور اجرا می شود

او در توضیح اجرای این طرح در شیراز گفت:

  روز سه شنبه دوم آبان در محلات سعدی و شهرک بهار این میز ارتباطات مردمی برگزارشد,در محله سعدی از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر جمعا 223 نفر مراجعه کنندهداشتیم و در شهرک بهار نیز از ساعت 14 الی19 به پاسخگویی و بررسی درخواست 219 نفر از مراجعین پرداختیم که شایان ذکر است از این تعداد 115 درخواست مربوط بهاتباع بیگانه,مابقی  موارد جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی فارس بوده اند. درخواست های ارائه شده توسط مراجعین پس از ثبت مکتوب مورد بررسی قرار گرفته وپس از خاتمه ملاقات هر فرد و در همان محل در سامانه پیشخوان مجازی سازمانبهزیستی ثبت شده و پیامک کد رهگیری درخواست برای مراجعین ارسال می گردد.

مدیر کل بهزیستی فارس با  بیان این که در 6 ماهه گذشته در میز ارتباطات مردمی باحضور مسئولان بهزیستی در سراسر استان  در خواست های بیش از 3 هزار و 500نفراز جامعه هدف پیگیری شده است ,گفت: در میز ارتباطات مردمی   بهزیستی در دوردوم سفرهای استانی ریاست جمهوری نیزدرخواست های  بیش از ۲هزار نفر ازمراجعین بررسی گردید و یک هزار و ۷۳۶ مورد  از درخواست های جامعه هدفبهزیستی فارس به مدت سه روز در سامانه سامد ثبت شد.

 

او همچنین خاطر نشان کرد این طرح چهارشنبه سوم آبان نیز در شهرستان مرودشتفارس با حضور مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور،شورایمعاونین بهزیستی فارس و جمعی از مسئولین این شهرستان اجرا می گردد.

هوشیار در پایان ضمن تشکر از دستگاه ها,نهاد ها و موسسات خیریه ای که با عمل بهمسئولیت اجتماعی  در اجرای این طرح با بهزیستی همراه بودند , اظهار داشت: بهزیستی امیدوار است که در کنار دیگر دستگاه‌ها و در نشست‌های رودررو با مردم ازآسیب‌های محلات کم‌برخوردار بکاهد و چالش های جامعه هدف را با خرد جمعیمرتفع نماید.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها