سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

جمعه 05 آبان 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

بازدید معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو از منطقه ویژه اقتصادی جهرم و شیراز

تاکید رئیس ایدرو بر توسعه طرح های صنعتی

تاکید رئیس ایدرو  بر توسعه طرح های صنعتی درمنطقه ویژه اقتصادی جهرم// ایدرودر منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع

 

 

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم و جلسه با سرمایه گذاران در جهرم پنج شنبهچهارم آبانماه سالجاری باحضوربابک احمدی رییس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران (ایدرو) و هیات همراه، حمید رضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان فارس،ایوب زارعی مدیرکل گمرکات فارس ، محمدحسن شعبانی‌فرماندارویژه جهرم ، مهدی شفیعیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم ، تشکلهای بخشخصوصی و سایر سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی انجام پذیرفت. سرمایه گذارانحاضر درجلسه مسایل و مشکلات   خود را مطرح ودرخواست تسهیل ورفع موانعداشتند و دراین خصوص تصمیم گیری لازم انجام شد.

درادامه ازمنطقه ویژه اقتصادی شیراز و واحدهای راکد بازدید و ضمن بررسی میزانظرفیت و پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز مسایل و مشکلات واحدهای راکدبررسی و در راستای  احیا وراه اندازی این واحدها اتخاذ تصمیم اجرایی صورتپذیرفت.

بابک احمدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از بخش های مختلفمنطقه ویژه جهرم، از نزدیک روند پیشرفت پروژه های درحال اجرا را مورد بررسی قرارداد.

  احمدی با تاکید بر لزوم و ضرورت  توسعه زیرساخت  طرح های صنعتی  ، تولیدی  وافزایش سرمایه گذاری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) باتمرکزبر تسهیل ورفع موانع ، توسعه صنایع

پیشرفته و مزیت دار و احیا و نوسازی واحدهای صنعتی است، لذا ضمن تلاش برایتامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری، در مشارکت با بخش خصوصی به دنبال کاهشریسک برای سرمایه‌گذاران و توسعه بیش از پیش در سایر مناطق است.

احمدی با تاکید براهداف ایدرو در رشد تولید اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازیصنایع ایران(ایدرو) در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاعکه این رونق و توسعه با افزایش سرمایه گذاری معنا پیدا می کند.

وی بیان داشت:  ایجاد صنایع تبدیلی ، تکمیلی و مواد غذایی و کشاورزی از جملهظرفیتهای خوب جهرم است که این ظرفیت بالقوه با بالفعل شدن موجب ارزش افزودهو توسعه فعالیتهای اقتصادی و صادراتی و اشتغال پایدار می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس دراین مراسم با اشاره به اینکه منطقهویژه اقتصادی جهرم در راستای ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی،و توسعه صادرات ایجاد و زیرساختهای لازم فراهم است گفت: ایجاد زیر ساختهایلازم، داشتن موقعیت استراتژیک ، برخورداری از امتیازات لازم در جذب سرمایه گذار  ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از خام فروشی با وجود تولید محصولاتکشاورزی ، باغی  زراعی،  مرکبات درجهرم ازمزیت های خوب دراین منطقه است.

حمید رضا ایزدی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهرم

کوتاه‌ترین، نزدیک‌ترین و کم‌هزینه ترین مسیر ترانزیتی برای جابه‌جایی کالاها است کهضمن تکمیل زیرساخت ها و باحضور سرمایه گذاران و تولید کالاهای کمی و کیفیدراین مجموعه رشد تولید ، توسعه فعالیتهای اقتصادی، اشتغال پایدار ارتقاء صادراتکالاهای غیرنفتی صورت می پذیرد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها