سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

سه شنبه 02 آبان 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

دکتر محمد هادی ایمانیه،استاندار فارس:

عدالت در ارجاع پرونده ها به کارشناسان رعایت شود

استاندار فارس گفت: می بایست عدالت در ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری رعایت شود چرا که بی توجهی نسبت به این مهم می تواند هرچند اندک و ناچیز اما موجب انحراف شود در مقابل، توجه به این مساله موجب می شود فرد به خلاف متوصل نشود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دکتر محمد هادیایمانیه، روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز کارشناس در شیراز گفت: معتقدیم کهاگر ارجاعات عادلانه باشد و از طرفی به کارشناسانی که دارای سلامت بیشتری هستندارجاعات بیشتری داده شود، نتایج بهتری در این حوزه حاصل خواهد شد.

او ادامه داد: عادلانه بودن ارجاعات را می‌تواند از طریق سامانه کانون کارشناسان یا یکسامانه جدید دنبال کرد تا نسبت به صحت آن اطمینان حاصل شود.

وی، با اشاره به نقش حوزه اجرایی و دستگاه قضایی در مقابله با فساد، اظهار کرد: کانون کارشناسان که مجموعه مورد اعتماد هر دو حوزه است، می‌تواند مسیر را بهشکل هموار و ضد فساد و در جهت اجرای عدالت پیش ببرد.

استاندار فارس گفت: باید در عمل به وظایف خود در حوزه کارشناسی از هواهاینفسانی چشم پوشی کرد و مراقب بود و هیچ مراقبتی نیز بالاتر از وجدان و نظارت الهینیست.

ایمانیه افزود: اعتقادات و وجدان بیدار به ما کمک خواهد کرد که به نفع جامعه و همنوعان خود تصمیم بگیریم و فعالیت و کار کنیم.

استاندار فارس، با اشاره به وجود ۷۶ رشته کارشناسی رسمی ادامه داد: حتما باید درمشاوره ها از نظر کارشناسی از این افراد کمک بگیریم.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها