سال اول سه شنبه 01 آبان 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

دوشنبه 01 آبان 1402 ، 0 : 12

کد خبر :

دومین همایش تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر با نیاز ویژه

واگذاری تعداد ۲۸ کودک نیازمند درمان دراستان فارس به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی در استان فارس

دومین همایش تجلیل از خانواده های فرزند پذیر با نیازهای ویژه با حضور مومن زادهمدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،مدیر کل بهزیستی،معاون اموراجتماعی،معاون پیشگیری بهزیستی فارس،مدیر بهزیستی شیراز و جمعی از مسئولینبرگزار شد.

محمدرضا هوشیار در دومین همایش تجلیل از خانواده‌های فرزند  پذیر با نیازهای ویژهدر فارس با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی این امر خداپسندانه بیان کردخانواده‌هایپذیرای فرزند با نیاز ویژه با کرامت و بزرگ منشی با خدا معامله کرده‌اند و با انتخابفرزندان دارای معلولیت و بیماری برای فرزندخواندگی با جدیت به دنبال برطرف کردنمشکلات این بچه‌ها هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: تعداد قابل توجهی از فرزندانی که در طول سال به دلیلبی سرپرستی و بد سرپرستی در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان و نوجوانان پذیرشمی‌شوند به دلایل متعدد دچار معلولیت‌ها و بیماری‌های مادرزادی یا ژنتیکی هستند وبه همین دلیل شانس ورود آنها در خانواده جایگزین نسبت به دیگر کودکان کمتر استکه لازم است در این خصوص آگاه سازی و فرهنگ سازی انجام شود.

به گفته هوشیار، بسیاری از این کودکان در صورت حضور در کانون گرم خانوادهمی‌توانند محدودیت‌های ناشی از مشکلات جسمی و روانی را بهبود ببخشند، همانطورکه همیشه بیان شده، معلولیت محدودیت نیست و امکان رشد توانایی‌ها وپتانسیل‌های این کودکان در خانواده فراهم خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی فارس عمده مشکلات این فرزندان را شامل:

ناهنجاری‌های مادر زادی، معلولیت جسمی و ذهنی و بیماری های صعب العلاج عنوانکرد.

در ادامه این همایش با ایجاد فضای همدلی و صمیمیت خانواده ها به بیانمطالبات،چالش ها و خاطرات خود پرداختند وتجلیل از خانوادهای فرزندپذیردارایفرزند نیازمند درمان و با نیاز ویژه با اهدای لوح و هدیه انجام شد.


سرخط اخبار اجتماعی و جامعه

پربازدیدترین ها