سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

پنجشنبه 20 مهر 1402 ، 54 : 15

کد خبر :

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران

ناحیه صنعتی شهرستان کوار تا یک سال آینده آماده استقرار واحد‌های صنعتی می شود

برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای توسعه متوازن صنعتی درکشور با راه اندازی شهرکهای صنعتی جدید در مناطق فاقد شهرک صنعتی/ناحیهصنعتی شهرستان کوار تا یک سال آینده  آماده استقرار واحد‌های صنعتی می شود/تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار  در برنامه عملیاتی شرکت شهرکهای صنعتیفارس

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  بر تسریع در راه اندازیناحیه صنعتی کوار تاکید کردو گفت:راه اندازی این ناحیه صنعتی توسعه صنایع کوچکومتوسط و اشتغال پایدار در این شهرستان را شتاب می بخشد .

دکتر فرشاد مقیمی در سفر استانی وزیر صنعت،معدن و تجارت به شهرستان کوار کههمزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس انجام شد افزود: ایجاد ناحیهصنعتی کوار با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان مبنی بر توسعه متوازنصنعتی و فراهم کردن زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای صنعتیدر مناطق فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی در دستور کار قرارگرفت .

وی با بیان اینکه با راه اندازی ناحیه صنعتی کوار بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاردر این شهرستان فراهم می شود گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در راستای ایجاد وتکمیل زیرساخت‌ها این ناحیه صنعتی تا یک سال آینده به مرحله واگذاری زمین بهمتقاضیان می‌رسد.

مقیمی افزود:افزون بر ۱۰۰میلبارد ریال تا یک سال آینده در زمینه تکمیل زیرساخت ها دراین ناحیه صنعتی هزینه می شود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد:

ناحیه صنعتی کوار در اراضی به مساحت ۴۸هکتار ایجاد و با راه اندازی آن ظرفیتاستقرار۱۰۰واحد تولیدی و صنعتی یا اشتغال افزون بر ۱۰۰۰نفر فراهم می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز از انجام مرحله نخست  پروژه ایجادکانال حریم شهرک و تسطیح محوطه داخل ناحیه صنعتی کوار خبردادوگفت :این طرح  اعتبار اولیه بالغ بر ۱۵میلیارد ریال انجام شده است.

سید مصطفی هاشمی اظهار داشت:عملیات اجرایی فاز اول شبکه داخلی آب و حفرچاه آب آشامیدنی ناحیه صنعتی نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال  در برنامه عملیاتی  قراردارد.

وی تصریح کرد:این ناحیه صنعتی شصت و پنجمین شهرک صنعتی استان است که دردستور کار شرکت شهرکهای صنعتی فارس قرارگرفته است.

در سفر وزیر صنعت،معدن و تجارت به شهرستان کوار طرح تولید انواع شفتهایصنعتی والکترود گرافیتی باظرفیت سالانه ۴۵۰هزارتن انواع شفت و ظرفیت ۶۵۰۹تنانواع الکترود با سرمایه گذاری ۴۰۰۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰نفر به بهره برداریرسید.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها