سال اول جمعه 30 شهریور 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

سه شنبه 31 مرداد 1402 ، 13 : 13

کد خبر :

در چهارمین جلسه بهره وری استان تاکید شد:

اصلاح الگوی مصرف؛ دستور کار دولت مردمی

استاندار فارس در چهارمین جلسه بهره وری استان، بر ضرورت تغییر و اصلاح در الگوی مصرف تاکید کرد و گفت:

دولت بصورت مجدانه به دنبال اصلاح در الگوی مصرف است؛ در شرایط فعلی همواره به دنبال منابع جدید برای تامین آب، برق و سایر انرژی‌ها هستیم که این مهم خود به نوعی در دراز مدت کشور را دچار بحران می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه در چهارمین جلسه ارتقا بهره وری که با اصول روسای کمیته‌های تخصصی در استانداری فارس برگزار شد بر ضرورت تعیین شاخص‌های اثربخشی تاکید کرد و گفت، اگر در ابتدا، آسیب‌ها به درستی شناخته شود، راه حل‌های آنها نیز به آسانی به دست می‌آید.
استاندار فارس، مهم‌ترین و بیشترین حوزه‌ی نیازمند به اثر بهره‌وری را، حوزه‌های مربوط به آب، برق و حامل‌های انرژی عنوان کرد و گفت: همواره به دنبال منابع جدید برای تامین آب، برق و سایر انرژی‌ها هستیم که این مهم خود به نوعی در دراز مدت کشور را دچار بحران می‌کند.وی بر ضرورت کنترل، کاهش و بهینه کردن مصرف سوخت تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می کنن به ملت عزیز با صراحت بگوییم که، مصرف کننده، هزینه مصرف بیش از سرانه استاندارد در دنیا را باید قیمت تمام شده پرداخت کند؛ در شرایط فعلی پرمصرف ها از جیب اقشار ضعیف و کم مصرف خرج می کنند.
دکتر ایمانیه افزود: از دلسوزان، دغدغه‌مندان، صاحب نظران درخواست می‌کنم به سهم خود برای ارائه راه‌های عملیاتی مبنی بر افزایش بهره‌وری با صرف هزینه کمتر اقدام کنند؛ از نظر اساتید و نخبگان استفاده و راه حل‌های بین‌المللی را نیز بررسی کنید.
وی افزود: طبق قانون و در آینده ای نزدیک استفاده از چاه و آب سدها برای صنایع ممنوع می‌شود، مگر اینکه در نزدیکی خط انتقال آب از خلیج فارس و یا شبکه پساب قرار نداشته باشد.


سرخط اخبار اقتصادی

پربازدیدترین ها