سال اول دوشنبه 02 مهر 1403

INFO@ATIYEHMARDOM.COM

يكشنبه 29 مرداد 1402 ، 37 : 6

کد خبر :

برای اولین بار در جنوب کشور؛

اولین سمپوزیوم آمادگی جسمانی و تناسب اندام در شیراز برگزار شد

سرپرست هیات آمادگی جسمانی فارس در این مراسم گفت: در این سمپوزیوم اساتید مجرب درباره دو موضوع مهم  برنامه نویسی در زمینه آمادگی جسمانی و باید و نباید های تغذیه راهکارهایی را ارائه کردند.

محمد جواد کشاورز افزود: استارتاپ های ورزشی که پیش از این کمتر به آنها پرداخته شده بود در این سمپوزیوم  فرصت‌ها، ضرورت‌ها و اهمیت آن به خصوص در بحث اشتغالزایی بررسی شد.
وی  با اشاره به اینکه این سلسله سمپوزیم ها در بخش های مختلف علوم ورزشی ادامه دار خواهد بود، یادآور شد: دو سمپوزیوم فانکشنال فیتنس (تمرین با وزنه های آزاد) و آسیب شناسی و حرکات اصلاحی تا پایان سال برگزار می شود.
کشاورز معتقد است که آمادگی جسمانی رکن پایه تمامی رشته های ورزشی است و گفت: یکی از اهداف این سمپوزیوم این است که مربیان منتخب سایر رشته ها ، مربیان استعدادیاب و روسای هیات ورزشی بتوانند از ظرفیت مربیان شخصی و بدنساز هیات آمادگی جسمانی و تناسب اندام بهره ببرند.
رئیس اداره کل ورزش و جوانان شیراز نیز در این‌همایش گفت: یکی از نیازهای مهم در ورزش جدا از مسائل اقتصادی آموزش است که هر چند قدم هایی در طول این سال ها برای آن برداشته شده است اما کافی نبوده است.
سید کمال پاک فطرت با اشاره به اینکه ورزش کشور نیازمند آموزش های پایه است، افزود: امیدوارم برگزاری چنین سمپوزیوم هایی به خصوص در بحث آمادگی جسمانی فتح بابی برای سایر هیات ها باشد.
وی ادامه داد: یکی از اشکالات عمده در بحث ورزش که همیشه به آن اشاره کرده ام این است که در ادوار مختلف چه دربحث حمایتی و چه آموزش آنطور که شایسته است حق مطلب برای فارس ادا نشده است.
پاک فطرت اظهارداشت: نیاز است پلن هایی را به خصوص در بحث استارتاپ ها پیگیری کنیم ؛ همه انتظار کمک های دولتی دارند  اما معتقدم اگر صرفا در انتظار کمک دولتی باشیم هیچگاه موفق نخواهیم شد.
همچنین در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر، شهردار شیراز در پاسخ به مطالبه خبرنگار ایکنا درباره احداث این باغ موزه تأکید کرد که هیچ طرح مصوب شده‌ای بر روی زمین نخواهد ماند لذا امیدواریم که به زودی شاهد انجام کارهایی در عمل برای اجرای این طرح قرآنی باشیم.
رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت احداث باغ موزه قصص قرآنی در این کلان‌شهر گفت: مکان جدیدی برای این احداث این باغ موزه در بلوار چمران و ابتدای پیاده راه قندیلی شناسایی کردیم که در دست بررسی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا احداث این باغ موزه بعد از گذشت دو سال هنوز در مرحله جانمایی باقی مانده است، افزود: این موضوع در بروکراسی اداری متوقف شده است. پیش از این جانمایی برای آن در کنار باغ ملی واقع در چهار راه حافظیه شد و طرح آن هم آماده شد اما به دلیل مسائل میراثی، تأیید نهایی برای اجرای این طرح در آن مکان صورت نگرفت و در حالی که می‌توانست کارهای عملیاتی احداث باغ موزه آغاز شود، اجرای این طرح در آن مکان منتفی شد.
محمدیان تصریح کرد: تاکنون مکان‌های مختلفی برای احداث این باغ موزه پیشنهاد شده است. به عنوان مثال یکی از این اماکن بام شیراز بوده است که به نظر ما مناسب نبوده است زیرا به دنبال آن هستیم تا دسترسی مردم به باغ موزه قرآنی راحت باشد و وسایل حمل و نقل عمومی در آنجا رفت و آمد داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اصرار ما جایی بوده است که دسترسی عمومی آن راحت‌تر باشد لذا اخیراً باغی در چمران شناسایی کردیم و بنا شده ست که ابعاد مختلف اجرای این طرح بررسی شود.
وی گفت: در این رابطه با شهردار شیراز هم صحبت کردیم و موافقت شده است و اگر این جانمایی تصویب شود، می‌توانیم عملیات اجرایی احداث باغ موزه قصص قرآنی شیراز را در سال آینده آغاز کنیم.


سرخط اخبار ورزشی

پربازدیدترین ها